اعزام ۵۰۰ تن از نیروهای شهرداری شیراز به شلمچه

  • 08 مهر 1398 - 18:19
اعزام ۵۰۰ تن از نیروهای شهرداری شیراز به شلمچه

شهردار شیراز در آیین بدرقه کاروان موکب شهرداری اعلام کرد: ترکیب نیروها و امکانات موکب احمد بن موسی (ع) از مجموعه نیروهای حوزه های مختلف شهرداری است و پذیرایی از زوار در مرز شلمچه با همکاری خیرین انجام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در حاشیه این آیین گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای شهرداری شیراز در قالب کاروان احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه مستقر می شوند و به زوار امام حسین (ع) خدمت رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری داوطلبانه اعزام شده اند، افزود: به نمایندگی از مردم شیراز پذیرایی از زوار امام حسین (ع) را در موکب احمد بن موسی (ع) انجام می دهیم.

شهردار شیراز ضمن اشاره به برخی از خدمات موکب احمد بن موسی (ع) اضافه کرد: تدارک وعده های غذایی، جابجایی زوار با استفاده از۶۰ دستگاه اتوبوس، استقرار نانوایی سیار ۲۴ ساعته، نظافت محدوده شلمچه تا مرز توسط ۲۰۰ نفر از نیروهای حوزه پسماند و پاکبانان، استقرار تیم آتش نشانی و یگان کامل موتوری برای تامین ماشین آلات مورد نیاز در مرز شلمچه از جمله خدمات این موکب است.

مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده وزارت کشور تامین اعتبار ناوگان اتوبوسرانی مستقر در موکب احمد بن موسی (ع) را برعهده گرفته و نیازی نیست که از بودجه شهرداری در این زمینه هزینه ای پرداخت شود.

وی اکران فیلم، برگزاری مسابقه عکس و برپایی نمایشگاه عکس و کتاب را از جمله اقدامات فرهنگی موکب احمد بن موسی (ع) عنوان کرد و گفت: به منظور انعکاس و شناساندن شهر شیراز به زوار به ویژه زوار خارجی، بخشی از نمایشگاه عکس و کتاب را با محوریت شیراز برپا می کنیم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه اعزام نیروهای شهرداری به موکب احمد بن موسی (ع) خللی در خدمت رسانی به شهروندان ایجاد نمی کند، افزود: طی مدت برپایی این موکب خدمات رسانی شهرداری در محدوده شهر شیراز دچار کاستی نمی شود. هم اکنون قریب به یک هزار اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شیراز مشغول فعالیت هستند که به صورت معمول بخشی از این اتوبوس ها برای مواقع اضطراری در حالت آماده باش هستند. همچنین در شهرداری شیراز حدود سه هزار پاکبان مشغول فعالیت هستند که فقط ۲۰۰ نفر از آنها به موکب اعزام می شوند.

همچنین در این مراسم معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: کلیه خدمات رسانی به زوار در مرز شلمچه توسط مجموعه شهرداری شیراز با برپا کردن موکب احمد بن موسی (ع) انجام می شود.

محمدحسن پور اسکان روزانه دو هزار نفر و پذیرایی از پنج هزار نفر را بخشی از خدمات موکب احمد بن موسی (ع) در مرز شلمچه دانست و گفت: بیشتر هزینه های پذیرایی از زوار در موکب احمد بن موسی (ع) توسط خیرین تامین می شود.

محمدحسن پور اضافه کرد: از سال گذشته مجموعه نیروهای شهرداری شیراز در قالب موکب احمد بن موسی (ع) در بوستان جنت از زوار امام حسین (ع) پذیرایی می کنند. این موکب از زواری که از کشورهای همسایه به ویژه پاکستان و استان های شرقی کشور همچون کرمان و سیستان و بلوچستان راهی مرز شلمچه هستند پذیرایی می کند.

براساس این گزارش، کاروان موکب احمد بن موسی (ع) طی مراسمی با حضور شهردار شیراز، رییس و اعضای شورای شهر، فرماندار شهرستان شیراز، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون استاندار فارس، مدیرکل حج و زیارت فارس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و جمعی از مدیران شهرداری به سمت مرز شلمچه بدرقه شد.

دیدگاه