تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

“مهر متفاوت”

  • 01 مهر 1398 - 17:06
“مهر متفاوت”

سال تحصیلی جدید در شیراز با حضور مهندس اسکندرپور شهردار این کلانشهر در یکی از مدارس دخترانه آغاز شد.

یکی از معلمان در این خصوص گفت: امسال مدارس با حضور مسوولین شهرداری های مناطق شروع به کار کرد. افراد بازدید کننده خیلی رسمی و مرتب بودند و به هر حال نشان می داد برای مدارس احترام قائل بودند، درست است که هدیه مادی برای معلم نداشت اما همان شاخه گل زیبایی را که با احترام دادند خودش جای تشکر داشت. برای دانش آموزان هم دفترچه یادداشت و خودکار بود، این قسمت می توانست بیشتر از دفتر یادداشت باشد. به هر حال امسال بعد از چند سال، مهر رسمی تری داشتیم.

شهردار شیراز در جمع دانش آموزان مدرسه نمونه محدثه گفت: توسعه فرهنگی شهر از مدارس آغاز می شود و از این رو ضروری است که مدارس علاوه بر امر آموزش، به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه کنند.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در راستای افزایش حس تعلق خاطر شهروندان به شهر تلاش می کند، افزود: برای ایجاد حس تعلق به شهر نیازمند حفظ و ایجاد خاطرات مشترک هستیم و در این راستا ضروری است که مکان های خاطره انگیز همچون میادین قدیمی و نمادهای شهر شیراز را حفظ کنیم.

وی یکی از مولفه های تاثیرگذار در افزایش حس تعلق شهروندان به شهر را محله محوری دانست و اضافه کرد: هر فردی که در شیراز زندگی می کند باید خود را شیرازی بداند و حقوق و فرهنگ شهروندی را رعایت کند.

مهندس اسکندرپور با بیان اینکه حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی امری هزینه بر است، خاطرنشان کرد: متروی شیراز به صورت روزانه ۱۰۰ هزار مسافر را جابجا می کند. هزینه جابجایی هر مسافر پنج هزار تومان است که چهار هزار تومان آن را شهرداری متقبل شده اتا هزینه بلیت برای شهروندان یک هزار تومان باشد. این اقدام در راستای افزایش استفاده شهروندان از مترو و توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی است. از سوی دیگر سرفاصله متروی شیراز ۱۲ دقیقه است که برای کاهش این میزان به ۱۰ دقیقه، نیازمند خرید دو رام واگن به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان هستیم.

شهردار شیراز اضافه کرد: هم اکنون در شیراز یک هزار دستگاه اتوبوس به شهروندان خدمت رسانی می کند که سال گذشته با خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، ناوگان اتوبوسرانی شیراز ارتقا یافت. این اتوبوس های جدید با حداقل هزینه در اختیار رانندگان قرار داده شده تا شهروندان را جابجا کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالایی که حفظ و توسعه حمل و نقل عمومی دارد، انتظار ما از شهروندان این است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

مهندس اسکندرپور همچنین این نوید را به ساکنین منطقه پنج شهرداری شیراز داد که حفاری تونل های خط دو مترو تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و شهروندان مناطق کمتر برخوردار شهر نیز می توانند از مترو استفاده کنند.

شهردار شیراز همچنین با حضور در مترو و اهدای شاخه گل و بسته های فرهنگی به دانش آموزان، آنها را بدرقه کرد.

دیدگاه