نرخ سرویس مدارس فارس بر اساس نقشه ماهواره‌ای محاسبه می‌شود

  • 30 شهریور 1398 - 18:45
نرخ سرویس مدارس فارس بر اساس نقشه ماهواره‌ای محاسبه می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از محاسبه کیلومتری با استفاده از نقشه ماهواره‌ای برای پرداخت وجه سرویس مدارس خبر داد و گفت: با وجود افزایش نرخ ۲۵ درصدی سرویس مدارس، محاسبه آن اینترنتی است تا در حق و حقوق راننده و اولیا اجحاف نشود.

محسن کلاری اظهارداشت: براساس آمارهای سال گذشته پیش بینی شده ۱۲۵ هزار دانش‌آموز در شهرستان شیراز سرویس مدرسه استفاده کنند که تاکنون کمتر از ۶۷ هزار دانش‌آموز در سامانه مربوطه آموزش‌وپرورش ثبت نام کرده‌اند.

کلاری ادامه داد: درسال تحصیلی جدید با وجود اینکه نرخ سرویس ۲۵ درصد افزایش داشته اما محاسبه آن کیلومتری و اولیا به ازا هر کیلومتر وجه را پرداخت می‌کنند.

وی از اولیا خواست با مشاهده هرگونه موارد مشکوک و گلایه عدم صلاحیت رانندگان یا از نحوه ثبت نام سرویس مدارس با سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۲۶۲ یا با استفاده از شماره تلفن‌های ۳۲۳۰۵۳۱۳- ارتباط برقرار کنند و مشکلات خود را مطرح تا به موضوعات آنان رسیدگی شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس گفت: در تلاش هستیم پرداخت اقساط شهریه سرویس مدارس در چهار نوبت به رانندگان پرداخت شود.

کلاری از بررسی صلاحیت رانندگان با وسواس و دقت نظر گفت و اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده حتی یک راننده بدون صلاحیت نخواهیم داشت که این موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد نیز در میان گذاشته‌ شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در مورد ظرفیت سرویس مدارس نیز گفت: هر سرویس بنا به ظرفیت ذکر شده در کارت خودرو مجاز به سوار کردن دانش‌آموز است و اگر تعداد بیشتری را سوار کند، تخلف کرده و قابل‌ پیگیری است.

وی همچنین گفت: برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در امر سرویس مدارس یک شعبه ویژه در دادستانی شیراز در نظر گرفته‌ شده است.

دیدگاه