تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

تخریب باغ‌های شیراز به بهانه توسعه خدمات بیمارستان کوثر

  • 27 شهریور 1398 - 12:14
تخریب باغ‌های شیراز  به بهانه توسعه خدمات بیمارستان کوثر

بیمارستان کوثر در سال‌های گذشته و با تخریب بخشی از باغ‌های قصردشت ساخته شد و در سال‌های اخیر نیز به بهانه توسعه خدمات این بیمارستان، بخش دیگری از این باغ‌ها در حال تخریب است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،  باغ‌های کوچه ۱۵ قصردشت، جزو مجموعه باغ‌های گروه یک شیراز محسوب می‌شود که تخریب دامنشان را گرفته و هر روز بخشی از آنها خشکانده و جای درختهایش را با بتون و ساختمان‌های عریض و طویل پر می‌شود.

علی‌محمد مختاری، یکی مالکان باغ‌های این محدوده گفته: آقایان با چماق خیریه و کمک مردم بیمارستان را بنا کردند و بعد از اینکه سرپا شدند واژه خیریه را برداشتند و آن را به خصوصی تبدیل کردند و باغ را به کاربری بهداشتی و درمانی تغییر دادند و قرار است باغ ما را در مرحله بعدی به بیمارستان ملحق کنند.

او با انتقاد از عدم همراهی مسئولان برای حفظ باغ مذکور، ادامه می‌دهد: امروز بازتاب آفتاب از شیشه‌های بیمارستان موجب افزایش گرما در باغ، سوختگی شاخ و برگ‌های درختان این باغ شده و به همین دلیل، درختان برای رشد به آب بیشتری نیاز دارند.

این باغدار از کمک و همراهی مسئولان برای جلوگیری از تخریب باغ‌ها ابراز ناامیدی کرده.

در منطقه ارم، قصردشت، مهدی‌آباد، محمودیه، کوه دراک، بولوار چمران شیراز و… باغ‌های گسترده‌ای وجود داشته که در دهه‌های اخیر برخی از این باغ‌ها یا تخریب شده و جای آن ساختمان‌سازی شده و یا بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان، سطح زیرکشت باغ‌های شیراز در یک قرن اخیر به سه هزار و ۵۰۰ هکتار می‌رسیده اما در سال‌های اخیر به کمتر از ۸۰۰ هکتار کاهش یافته است.

دیدگاه