انتقاد استاندار فارس از تعطیلی مدارس طبیعت

  • 12 شهریور 1398 - 16:19
انتقاد استاندار فارس از تعطیلی مدارس طبیعت

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس گفت: جامعه هر روز و هر لحظه به سمت رفع نیازهای خود به‌صورت پویا حرکت می‌کند و خانه‌های بازی یا مدارس طبیعت درراستای رفع این نیازها پدید آمده‌اند؛ بنابراین بستن و تعطیل کردن راهکار چنین مسائلی نیست و باید تقویت، هدایت‌گری و نظارت از سوی دستگاه‌های متولی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سازمان‌های مربوط ایرادات اینگونه مراکز را بیابند و به گردانندگان آن‌ها فرصت رفع آن مشکل را بدهند تا در این زمینه درست عمل شود.

اولین مدرسه طبیعت شیراز سال ۱۳۹۶ به نام بوم بان راه اندازی شد.

چندی پیش اعلام شد که مدارس طبیعت در ایران باید تعطیل شوند. به گفته عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست دلیل تعطیل شدن مدارس طبیعت در ایران “مخالفت مراجع تقلید و وزارت اطلاعات” با این مدارس است.

سازمان محیط زیست پیشتر گفته بود که در این مدارس بر اساس آب‌ و هوای هر منطقه به دانش‌آموزان بوم‌شناسی یا اکولوژی منطقه را یاد می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، در این مدارس کارگروه تفکیک زباله تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان هر هفته، به طبیعت می‌روند و با گیاهان مختلف طبیعت آشنا می‌شوند. مصرف انرژی، توجه به فضای سبز و درختان، افزایش آگاهی‌های زیست‌محیطی در کنار برنامه‌های فوق درسی از جمله شرایط این مدرسه‌ها است.

دیدگاه