بوستان تخصصی ورزشی در شیراز افتتاح شد

  • 09 شهریور 1398 - 16:14
بوستان تخصصی ورزشی در شیراز افتتاح شد

شهرداری شیراز در راستای تحقق شعار انسان محوری فاز دو بوستان بعثت با دارا بودن مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین والیبال، بسکتبال، پارکور، تنیس خاکی، تنیس روی میز و محوطه ورزش صبحگاهی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان افتتاح کرد.

شهردار شیراز آیین افتتاح فاز دو بوستان بعثت اعلام کرد: رویکرد مجموعه مدیریت شهری اجرای پروژه هایی در راستای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است. از این رو فاز دو بوستان بعثت شامل مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری و زمین های ورزشی را احداث کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور گفت: این پروژه ترکیبی از کاربری های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز است و به شهرداران مناطق گفته ام که در هر یازده منطقه با توجه به ظرفیت های موجود نیز پروژه ای با کاربری های مختلف مثل فاز دو پارک بعثت احداث کنند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: مسیر دوچرخه سواری کوهستان در محدوده شهرداری منطقه ۶ و مسیر دوچرخه سواری حاشیه رودخانه خشک در محدوده مناطق هفت و ۱۱ از جمله پروژه های ورزشی – تفریحی در حال اجرای شیراز است.

مهندس اسکندرپور با اشاره به رویکرد «شیراز شهر سبز پایدار، شهروند فرهنگ مدار» گفت: شیراز دارای ظرفیت غنی باغات قصردشت و سابقه فرهنگی درخشان است که می تواند به ثروت و مایه افتخار این شهر تبدیل شود. امروز وظیفه ما و سایر دستگاه های متولی حفظ باغات قصردشت به عنوان گنجینه عظیم زیست محیطی و ثروت عمومی شیراز است.

وی شیراز را دارای فرهنگ درخشان و سابقه تمدنی طولانی دانست و افزود: در مدیریت شهری معتقدیم که می توان این ظرفیت فرهنگی شهر شیراز را تعالی بخشید و از آن به عنوان فرصت جدید برای این کلانشهر در عرصه های ملی و بین المللی استفاده کرد. از این رو افتتاح پروژه های فرهنگی همچون فرهنگسرای حکمت و اتمام عملیات عمرانی فرهنگسرای بهمن بیگی در بلوار طلاییه نمود عملی این دیدگاه و آغاز مسیر است.

مهندس اسکندرپور عنوان کرد: حضور اعضای شورای شهر در آیین افتتاح فاز دو پارک بعثت، فرهنگسرای حکمت و سایر پروژه های شهرداری شیراز که در هفته دولت افتتاح شد، نشانگر حمایت منتخبین شهروندان از پروژه های فرهنگی و ورزشی است.

رییس شورای شهر شیراز: بوستان بعثت افزایش آرامش شهروندان را به ارمغان می آورد

عبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: فاز دوم بوستان بعثت فضایی ورزشی و تفریحی به منظور آرامش شهروندان فراهم کرده است و از مجموعه شهرداری برای احداث این بوستان تقدیر و تشکر می کنم.

لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در شهرداری منطقه یک در آیین افتتاح بوستان بعثت عنوان کرد: سیاست های افزایش شادکامی و سعادت مندی شهروندان از رویکردهای کشورهای توسعه یافته می باشد و یکی از شاخص های این سیاست استفاده از فضاهای عمومی همچون بوستان ها برای افزایش تعامل شهروندان است.

دودمان خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت شهری تلاش داریم با افزایش فضاهای تفریحی، ورزشی و تعاملی همچون فاز دوم بوستان بعثت به سیاست شادکامی و سعادت مندی شهروندان توجه ویژه ای داشته باشیم.

شهردار منطقه یک شیراز: فاز دو بوستان بعثت با رویکرد بازآفرینی شهری اجرا شد

حمیدرضا اسماعیلی شهردار منطقه یک شیراز گفت: مساحت فاز دو بوستان بعثت چهار هکتار است که ۵۰ درصد از آن شامل فضای سبز و ۵۰ درصد از این مساحت شامل فضاهای ورزشی مثل زمین های بسکتبال، پارکور، والیبال، فوتبال، تنیس، یک کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و یک و نیم کیلومتر مسیر پیاده روی می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: عملیات اجرایی فاز دو بوستان بعثت دو سال پیش با اعتبار مناسب تخصیص یافته و تعریف کاربری های مختلف از سر گرفتیم.

شهردار منطقه یک شیراز خاطرنشان کرد: این بوستان پس از اجرای فضای شهری جلوخان باغ عفیف آباد و فضای شهری چهارراه چنچنه، سومین فضای شهری ایجاد شده در زمین های رها با رویکرد بازآفرینی شهری است. همچنین فضای شهری زیر پل ایمان (کوهسار) در بلوار چمران و فضای شهری ابتدای کوچه ۸۲ قصردشت، دو فضای شهری دیگری هستند که همزمان با بوستان بعثت افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه مراحل اجرایی فضای شهری پیاده راه بلوار مصلی نژاد با رویکرد بازآفرینی شهری در حال اتمام است و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، افزود: اجرای اینگونه فضاها نمود عملی شعار مجموعه مدیریت شهری مبنی بر استفاده از فضاهای شهری در راستای انسان محوری و پیاده محوری است.

بر اساس این گزارش شهرداری شیراز همزمان با هفته دولت ۱۸ پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان را افتتاح کرد. فاز دو پارک بعثت با هزینه ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان و ۳۹ هزار متر مربع مساحت شامل مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین والیبال، بسکتبال، پارکور، تنیس خاکی، تنیس روی میز و محوطه ورزش صبحگاهی است که به منظور افزایش سرانه ورزشی و تفریحی شهروندان افتتاح شد.

از دیگر پروژه هایی که شهرداری شیراز طی هفته دولت سال جاری افتتاح کرد می توان به فرهنگسرای حکمت، بلوار ۶۰ متری تخت جمشید شرقی، پروژه مرمت و بدنه سازی گذرهای تاریخی خیابان کریم خان و لطفعلی خان زند، مسجد گنج و گذر حاج زینل، سامانه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز، سامانه نظارت بر حمل و نقل عمومی، حفاری و تجهیز سه حلقه چاه عمیق، لوله گذاری جمع آوری و دفع روان آب‌های جاری، تکمیل کندرو جنوبی بلوار دکتر حسابی، اجرای طرح هندسی و محوطه سازی اطراف حرم علی بن حمزه (ع) و پارک شهید قانعی، احداث پل هوایی و … اشاره کرد.

دیدگاه