پیام شهردار شیراز برای سوگ جمال زیانی

  • 07 شهریور 1398 - 13:03
پیام شهردار شیراز برای سوگ جمال زیانی

شهردار شیراز در پیامی فقدان استاد جمال زیانی شیراز شناس، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ‌عامه را تسلیت گفت .

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور، با صدور پیامی، درگذشت جمال زیانی، شیراز شناس، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه را تسلیت گفت.

در پیام اسکندرپور، شهردار شیراز به واسطه مرگ زیانی آمده است:

“روزهایی در تقویم یادآور لحظه‌های سخت و اندوه‌بار می‌شوند و ششم شهریور یکی از این روزها برای شیراز رقم خورد. روزی که شهر راز دانش مردی اندیشمند را از دست داد و سوگوار فراق استاد جمال زیانی شد .

روزگار پرافتخار شیراز مدیون کسانی است که همچون ابوالقاسم انجوی شیرازی، علی سامی، فرصت الدوله شیرازی و … زوایای افتخارآمیز شهر را از لابه لای منابع تاریخی بیرون آوردند و شیراز را بر تارک فرهنگ، هنر و اندیشه ایران نشاندند و جمال زیانی یکی از این بزرگان بود.

مردی که ۸۴ سال از تولدش در محله بالا کفت شیراز می‌گذشت و جوانی خود را صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان کرد اما پس از بازنشستگی حدود ۴۰ سال از عمر گران‌سنگش را به تحقیق در حوزه تاریخ، تمدن و  فرهنگ‌عامه شیراز پرداخت و بیش از ۱۰ کتاب در این حوزه و ۵ کتاب در عرصه حافظ و سعدی پژوهی از خود به یادگار گذاشت .

او با وجود  سن زیادی که داشت پای ثابت انجمن‌های ادبی و دوره‌های شیراز شناسی بود و علاوه و بر علم  به زیور گوهرهای درخشان اخلاق، مناعت طبع و کرامت نفس آراسته بود .

ضمن تسلیت به جامعه فرهنگی و ادبی شیراز، برای این بزرگ‌مرد عرصه قلم از درگاه ایزد منان علو درجات و برای خانواده گرامی‌شان صبر جزیل خواستارم .

دیدگاه