پاکسازی درختان محوطه اطراف پاسارگاد

  • 28 مرداد 1398 - 7:03
پاکسازی درختان محوطه اطراف پاسارگاد

مردم و مسئولان پاسارگاد با هدف جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی، زباله‌ها و نخاله‌های پراکنده در میان درختان اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد را پاکسازی کردند.

سجاد عزیزی بخشدار پاسارگاد به خبرنگار ایرنا گفت:پاکسازی این منطقه یکشنبه ۲۷ مرداد با حضور اعضای ادارات میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان،منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست،امام جمعه بخش پاسارگاد،شوراهای اسلامی بخش،شهرداری ،دهیاری ها ،حوزه موسی بن جعفر و بسیج عشایر و عموم مردم صورت گرفت.

سجاد عزیزی افزود:این اقدام افزون بر هدف جلوگیری از خطرات احتمالی آتش سوزی درختان به منظور زیباسازی پیرامون مجموعه میراث جهانی پاسارگاد صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین با این اقدام ،مردم پاسارگاد و شهر مادرسلیمان این بخش با نظافت و پاکسازی درختان محورهای ورودی بخش در اطراف مجموعه میراث جهانی پاسارگاد، آماده میزبانی مناسب از مسافران شهریور شدند.

وی گفت:در این ایام و عبور انبوه مسافران از بخش پاسارگاد که در مسیر ارتباطی شیراز -اصفهان واقع است ،فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری،صنایع دستی،قابلیت ها و توانمندی های این بخش است.
پاسارگاد حدود ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز است. 

محوطه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از آثار باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در ۱۳۵ کیلومتری شمال شیراز در منطقهٔ پاسارگاد استان فارس قرار دارد.

این محوطه شامل بناهای تاریخی مانند آرامگاه کوروش، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب‌نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، استحکامات دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری و تنگه بلاغی است.

این محوطه، پنجمین مجموعه ثبت‌شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است که طی جلسه یونسکو که در تیرماه سال ۱۳۸۳ در چین برگزار شد به علت دارا بودن شاخص‌های فراوان با صد در صد آرا در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

دیدگاه