تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

بررسی وضعیت هتل آسمان شیراز متوقف مانده

  • 22 مرداد 1398 - 9:50
بررسی وضعیت هتل آسمان شیراز متوقف مانده

کمیته تخصصی مسئول بررسی وضعیت استحکام ساختمان نیمه‌ساخت هتل آسمان شیراز هنوز نتوانسته وارد این ساختمان شود. آنگونه که دبیر این کمیته گفته باید ایمن سازی موقت روی این سازه انجام شود تا مشاوران بتوانند وارد آن شوند و وضعیت ساختمان را بررسی کنند.

امیر تابع بردبار، دبیر کمیته تخصصی بررسی وضعیت هتل نیمه ساخته آسمان گفته: در حال حاضر ضروری است عملیات ایمن سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل انجام شود تا مشاور بتواند به پروژه ورود کرده و نظر خود را در خصوص میزان خسارات وارده، میزان ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی نظیر زلزله را ارزیابی کند.

ساختمان نیمه ساز هتل آسمان شیراز صبح شنبه ۱۲ مرداد دچار آتش سوزی شد. انبارکردن بیش از دو هزار تشک در طبقه منفی ۲ در کنار مواد قابل اشتعال مانند گازوئیل، تینر و کپسول گاز علت این آتش سوزی اعلام شد.

آتش نشانی پس از حدود ۱۴ ساعت در ساعت ۲ بامداد یکشنبه ۱۳ مرداد توانست این آتش سوزی را به طور کامل مهار کند.

هتل آسمان شیراز پیش از این نیز بحث برانگیز شده. این هتل که ساخت آن از چند سال قبل آغاز شده، در حریم منظری ارگ کریمخانی شیراز قرار دارد و سازمان میراث فرهنگی خواهان کم شدن ارتفاع آن است.

دیدگاه