پیوستن شیراز به شهرهای یادگیرنده یونسکو

  • 19 مرداد 1398 - 12:33
پیوستن شیراز به شهرهای یادگیرنده یونسکو

گواهی پیوستن شیراز به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده یونسکو تقدیم شهردار این کلانشهر شد.

در این مراسم که حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و منصور غلامی وزیر علوم ضور داشتند، این گواهی به مهندس حیدر اسکندرپور شهردار شیراز اهدا شد.

از دیدگاه یونسکو، شهر یادگیرنده، شهری است که منابع خود را برای «ارتقای یادگیری فراگیر از پایه تا آموزش عالی، احیای یادگیری در خانواده‌ها و محله‌ها، تسهیل یادگیری برای کار و در محل کار، گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در یادگیری، ارتقای کیفیت یادگیری و پرورش فرهنگ یادگیری در سراسر زندگی» به کار می‌گیرد.

شیراز در کنار شهرهای مشهد، اراک، بهبهان، کاشان و شهرِ جدید هشتگرد جزو شهرهایی بودند که از سوی یونسکو به شبکه شهرهای یاد گیرنده در جهان پیوستند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران در این مراسم گفت: برای حل چالش‌های شهری، جایگاه شهرداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ در گذشته اگر شهرداری‌ها متولی زندگی شهری بودند اکنون متولی جان و روح و جسم مردم هستند.

آقای ایوبی ادامه داد: شهرهای ایران به شهرهای اجتماعی و فرهنگ شهر تبدیل می‌شوند و این مهم برای تعالی روح فرهنگ و آموزش امری ضروری است.

وی گفت: کار اصلی ما شروع شده و شهر یادگیرنده آغاز یک کار است؛ ما در ایران باید برفراز شهرهای یادگیرنده باشیم.

یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی وابسته به ملل متحد است که بیش از هر چیز به خاطر تعیین مکان‌هایی به عنوان میراث بشری شناخته می‌شود ولی در عین حال در سطح جهان برنامه‌های فرهنگی، علمی و آموزش رسانه‌ای را نیز اجرا می‌کند.

دیدگاه