شهردار شیراز حادثه آتش سوزی استدیو انیمیشن کیوتوی ژاپن را تسلیت گفت

  • 30 تیر 1398 - 13:18
شهردار شیراز حادثه آتش سوزی استدیو انیمیشن کیوتوی ژاپن را تسلیت گفت

شهردار شیراز طی پیامی حادثه آتش سوزی استودیو انیمیشن کیوتوی ژاپن که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان این شهر شد را به شهردار کیوتو و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت .

به گزارش پایگاه خبری شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور با انتشار پیامی، جان باختن تعدادی از شهروندان ژاپنی براثر حادثه آتش سوزی در استدیو انیمیشن کیوتو را به شهردار این شهر تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

همکار ارجمند جناب آقای دایساکو کادوکاوا، شهردار محترم کیوتو و رئیس اتحادیه شهرهای تاریخی، خبر آتش سوزی عمدی استودیو انیمیشن کیوتو که جان باختن ۳۴ شهروند ژاپنی و جراحت شمار بیشتری از هموطنان شما، که عمدتا جوانان آینده دار بودند، را به دنبال داشت، عمیقا اینجانب را متاثر کرد.

متاسفانه این حادثه ناگوار برای جامعه هنری ژاپن نیز فقدان بزرگی به بار آورد. به نیابت از شهروندان شیراز و همچنین از جانب خودم مراتب همدردی و تسلیت خود را به جنابعالی، خانواده و بستگان قربانیان این حادثه و شهروندان شهر زیبا و تاریخی کیوتو ابراز می نمایم. از خداوند بزرگ برای داغدیدگان صبر، ارامش خاطر و قوت قلب خواستارم و امیدوارم شهر شما بتواند به زودی این ضایعه ناگوار را پشت سر گذارد.

براساس این گزارش، شیراز در چارچوب اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که دبیرخانه آن در کیوتو واقع است، رابطه دوستانه‌ای با شهرداری این شهر داشته و دارد.

شهرداری شیراز شهریور ۹۷  موفق به کسب کرسی در هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان شد .

دیدگاه