ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس شیراز اواخر تیر آغاز می‌شود

  • 17 تیر 1398 - 15:56
ثبت نام اینترنتی سرویس مدارس شیراز اواخر تیر آغاز می‌شود

محسن کلاری، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز فرایند ثبت‌نام سرویس مدارس دانش آموزان از دهه سوم تیر در شیراز خبر داد اما زمان دقیق آن را اعلام نکرد.

وی گفت: برای جابجایی دانش آموزان شیرازی در سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار سرویس مدرسه پیش‌بینی‌شده که در قالب آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ راننده ۱۲۳ هزار دانش‌آموز را جابجا خواهند کرد.

آقای کلاری در مورد نرخ کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده نیز گفت: این نرخ طبیعتاً نسبت به سال قبل افزایش خواهد داشت .

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی در خصوص تعیین نرخ سرویس اقدامات و ارزیابی‌های لازم را انجام داده و نتایج آن را به شهرداری اعلام کرده‌ایم.

کلاری افزود: نظر ما این است که نرخ سرویس مدارس کیلومتری محاسبه شود ، چرا که این اقدام به ایجاد نرخ عادلانه کمک خواهد کرد و این موضوع باید در صحن شورای شهر شیراز بررسی و در فرمانداری شیراز به تائید نهایی برسد .

وی همچنین از بررسی صلاحیت رانندگان با وسواس و دقت نظر گفت و اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده حتی یک راننده بدون صلاحیت نخواهیم داشت که این موضوع با شرکت‌های طرف قرارداد نیز در میان گذاشته‌شده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در عین‌حال از والدین دانش‌آموزان خواست چنانچه شکایتی از رانندگان سرویس دارند، تخلفات آنان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۲۶۲ ارسال کنند. ضمن اینکه تلفن گویای ۳۲۰۱۵ نیز در ۴ ناحیه شیراز فعال‌شده که یک شبکه پیوسته بین مدارس، پلیس و اولیاء است .

کلاری در مورد ظرفیت سرویس مدارس نیز گفت: هر سرویس بنا به ظرفیت ذکرشده در کارت خودرو مجاز به سوار کردن دانش‌آموز است و اگر تعداد بیشتری را سوار کند، تخلف کرده و قابل‌پیگیری است.

وی همچنین گفت: برای رسیدگی به تخلف رانندگان سرویس مدارس یک شعبه ویژه در دادستانی شیراز در نظر گرفته‌شده است .

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه از تغییر در روند تهیه پوشاک مدارس برای سال تحصیلی آینده خبر داد و با بیان اینکه وظیفه ساماندهی پوشاک مدارس به این سازمان سپرده شده است، گفت: برای تهیه پوشاک، سامانه ایجاد شده که پرداخت‌ها از طریق این سامانه اینترنتی انجام می‌شود.

دیدگاه