وزیر بهداشت: خودروسازان، ساختن ارابه مرگ را کنار گذارند و خودرو بسازند

  • 11 تیر 1398 - 17:08
وزیر بهداشت: خودروسازان، ساختن ارابه مرگ را کنار گذارند و خودرو بسازند

وزیر بهداشت گفت: توجه به پیشگیری از حوادث جاده‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است و هم باید از بعد پیشگیری کار کرده و به مردم آموزش دهیم و خودروسازان را نیز مکلف کنیم که ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند و خودرو بسازند.

سعید نمکی امروز ۱۱ تیرماه خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار مرگ سالانه در صحنه تصادف داریم؛ ضمن آنکه ممکن است افراد زیادی در طول نقل و انتقال و عدم رسیدن به موقع در مراکز درمانی از دست بروند. ایجاد مراکز علمی به رفع این مشکلات کمک می‌کند و باید قبل از حوادث کار کرد و آمادگی داشت و نباید منتظر نشست.

ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین آمار تصادفات رانندگی در جهان است. گفته می‌شود سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در این کشور روی می‌دهد.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به تازگی در خصوص سانحه رانندگی در جاده شیراز – خرامه که باعث مرگ یک دختر ۲۰ ساله شده گفته: اگر خودروی ۲۰۶ متوفی در ستون بغل خود طبق استاندارد جهانی ایربک داشت ما شاهد نجات این دختر ۲۰ ساله بودیم. یک روز قبل از این حادثه، در نقطه‌ای دیگری از شیراز حادثه‌ای رخ داده که باعث شد سه نفر در دم جان باختند. در این حوادث همه به دنبال این هستند که راننده مقصر است یا جاده؛ درحالی‌که صنعت خودروی دنیا به سمت صنعت بدون مرگ پیش می‌رود و اگر این خودرو ایمن بود حتی اگر راننده و جاده مقصر بودند سرنشین از بین نمی‌رفت.

دیدگاه