مرگ ۵ نفر بر اثر تصادف جاده‌ای در فارس

  • 11 تیر 1398 - 8:10
مرگ ۵ نفر بر اثر تصادف جاده‌ای در فارس

۵ نفر بر اثر تصادف جاده‌ای روز دوشنبه ۱۰ تیر در فارس جانشان را از دست دادند و ۷ نفر هم مصدوم شدند.

محمد جواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفته که در تصادف زنجیره‌ای چهار خودرو در جاده لار- جهرم که عصر دوشنبه رخ داد، ۵ نفر کشته و ۷ نفر هم زخمی شده‌اند.

این حادثه بین یک دستگاه پراید، دو دستگاه پژو و یک دستگاه خودروی دنا رخ داده. علت حادثه از سوی کارشناس پلیس راه، انحراف به چپ خودرو پراید و برخورد رخ به رخ با سه خودرو دیگر اعلام شده است.

استان فارس سال‌هاست که در رتبه نخست بیشترین تلفات حوادث رانندگی جاده‌ای قرار دارد. سال گذشته در این استان ۱۳۵۷ نفر بر اثر حوادث رانندگی جاده‌ای کشته شدند.

ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین آمار تصادفات رانندگی در جهان است. گفته می‌شود سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در این کشور روی می‌دهد.

از مهمترین دلایل بالا بودن تلفات جاده‌ای در ایران آن می‌توان به سرعت زیاد، بی‌احتیاطی رانندگان و پایین بودن کیفیت جاده‌ها اشاره کرد.

مشکلاتی نظیر استفاده از خودروهای فرسوده، غیر استاندارد بودن جاده‌ها و عدم توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی هم از دیگر عواملی است که کارشناسان به عنوان عوامل تشدید نرخ آمار مرگ و میر در حوادث رانندگی ایران به آنها اشاره می‌کنند.

تلفات ناشی از تصادفات رانندگی از عوامل مهم مرگ و میر تلقی می‌شود. سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در ایران بر اثر حوادث رانندگی جانشان را از دست دادند.

دیدگاه