هشدار بازرس کل استان فارس به بازنشستگانی که سر کار هستند

  • 07 مرداد 1397 - 17:24
هشدار بازرس کل استان فارس به بازنشستگانی که سر کار هستند

کاظم اکبری، بازرس کل استان فارس هشدار داده که فعالیت بازنشستگان در ادارات دولتی با مجازات روبرو می شود. این مقام نظارتی در حالی چنین هشداری داده که اصلاحات قانون منع به کارگیری بازشستگان هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده و ابلاغ نشده.

کاظم اکرمی گفت: با وجود‌‌‌‌‌ ممنوعیت به‌کارگیری اشخاص بازنشسته، هنوز تعد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ی د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌ستگاه‌های اجرایی استان مشغول به کار هستند‌‌‌‌‌.

او افزود‌‌‌‌‌: با توجه به تصویب قانون منع به‌کارگیری افراد‌‌‌‌‌ بازنشسته به طور حتم د‌‌‌‌‌ستگاه‌های نظارتی استان از جمله سازمان بازرسی علاوه بر برخورد‌‌‌‌‌ با این افراد‌‌‌ با مسئول مربوطه نیز برخورد‌‌‌‌‌ خواهد‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌.

به گفته آقای اکرمی، د‌‌‌‌‌ر حال حاضر تعد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ی بازنشسته مشغول به کار د‌‌‌‌‌ر برخی از اد‌‌‌‌‌ارات د‌‌‌‌‌ولتی از جمله استاند‌‌‌‌‌اری، صنعت – معد‌‌‌‌‌ن و تجارت و… شناسایی شد‌‌‌‌‌ه است.

بازرس کل استان فارس گفت: د‌‌‌‌‌ر این رابطه علاوه بر برخورد‌‌‌‌‌ هرگونه پرد‌‌‌‌‌اختی به وی هم د‌‌‌‌‌ر حکم تصرف غیرقانونی د‌‌‌‌‌ر اموال د‌‌‌‌‌ولتی است که جرم و مستوجب مجازات است که برخورد‌‌‌‌‌ خواهد‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌.

نمایندگان مجلس چند روز قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند. محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و از مدافعان تصویب این اصلاحیه گفته: “پس از طرح در شورای نگهبان و در صورت تأیید و سپس چاپ در روزنامه رسمی، بلافاصله باید اجرا شود و تمام بازنشستگان باید از کار کنار بروند.”

قانون “ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان” برای اولین بار در جلسه علنی ۲۰اردیبهشت ۱۳۹۵ مجلس تصویب و در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵به تأیید شورای نگهبان رسید. تبصره‌های این قانون و استثناهای آن باعث شده تا این قانون در عمل کارایی نداشته است و مقامات و مدیران زیادی در ایران از این استثناها استفاده کنند.

دیدگاه