مرگ ۱۵۶ نفر در حوادث جاده‌ای فارس در بهار امسال

  • 13 تیر 1397 - 7:44
مرگ ۱۵۶ نفر در حوادث جاده‌ای فارس در بهار امسال

رئیس اورژانس فارس از مرگ ۱۵۶ نفر در حوادث جاده‌ای استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمدجواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در تشریح حوادث جاده ای، گفت: در این مدت مذکور ۱۲ هزار و ۵۰ مورد تصادف به وقوع پیوست.

آقای مرادیان افزود: از این تعداد تصادفات هفت هزار و ۴۹۸ مورد شهری و چهار هزار و ۵۵۲ مورد جاده‌ای بوده است.

بر پایه آمارها، استان فارس بیشترین قربانی تصادفات جاده‌ای را در ایران دارد.

ایران یکی از کشورهای دارای بالاترین آمار تصادفات رانندگی در جهان است. گفته می‌شود سالانه حدود ۸۰۰ هزار تصادف رانندگی در این کشور روی می‌دهد.

تلفات انسانی تصادفات رانندگی در ایران در سال‌های اخیر قدری کاهش یافته است. در سال ۱۳۸۴ شمار تلفات تصادف‌ها حدود ۲۸ هزار نفر بود. در سال‌های اخیر این میزان به حدود ۱۸ هزار نفر در سال کاهش یافت.

از مهمترین دلایل بالا بودن تلفات جاده‌ای در ایران آن می‌توان به سرعت زیاد، بی‌احتیاطی رانندگان و کیفیت جاده‌های این کشور اشاره کرد.

مشکلاتی نظیر استفاده از خودروهای فرسوده، غیر استاندارد بودن جاده‌ها و عدم توجه رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی هم از دیگر عواملی است که کارشناسان به عنوان عوامل تشدید نرخ آمار مرگ و میر در حوادث رانندگی ایران به آنها اشاره می‌کنند.

با وجود افزایش ایمنی در بسیاری از خودروها در ایران، هنوز تلفات ناشی از تصادفات رانندگی از عوامل مهم مرگ و میر تلقی می‌شود.

در سال‌های اخیر سختگیری‌های پلیس و افزایش جریمه‌های رانندگی به همراه آموزشهای عمومی از طریق رسانه‌ها تا حدی توانسته باعث کاهش نسبی تصادفات رانندگی در این کشور شود.

 

دیدگاه