«تکذیب سرطان زایی محصولات بابا بستنی شیراز»

  • 27 خرداد 1397 - 16:28
«تکذیب سرطان زایی محصولات بابا بستنی شیراز»

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید که محصولات بابابستنی شیراز «سرطان زا» نبوده.

اکبر اجرایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به خبرهای غیررسمی که گفته بودند بابابستنی شیراز به دلیل تولید محصولاتی که باعث سرطان زایی می‌شده، پلمپ شده، به سایت «ریواس جنوب» گفت: «با پیگیری‌هایی که در این خصوص انجام داده‌ایم مشخص شد که بحث سرطان‌زا بودن خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌های این مرکز شایعه‌ای کاملاً بی‌اساس بوده و چنین موضوعی به هیچ عنوان از سوی دانشگاه علوم پزشکی مطرح نشده است.»

به گفته او، پلمپ بابا بستنی شیراز به دلیل «آلودگی بوده و دلایل دیگری که مطرح می‌شود، شایعه‌های نادرست است.»

آقای اجرایی در خصوص آلودگی محصولات بابابستنی توضیح بیشتری نداده است.

او گفت: با معاونت بهداشتی دانشگاه هماهنگ کردیم که هرچه سریع‌تر در این خصوص اطلاعیه‌ای صادر کند تا از شهروندان عزیز رفع نگرانی شود.

بیشتر بخوانید: سکوت مقامات درباره دلایل پلمپ «بابا بستنی» شیراز و نگرانی شهروندان از سلامتی‌شان

«بابا بستنی» یکی از برندهای مشهور تولید و عرضه بستنی در شیراز مدتی است به دلیل آنچه که «تخلفات بهداشتی» اعلام شده، پلمپ شده است.

واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شیراز با نصب بنری روی در شعب بابا بستنی نوشته: «این مکان به علت تخلفات بهداشتی تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد.»

تاکنون هیچ منبع رسمی در خصوص جزییات آنچه که «تخلفات بهداشتی» این برند مشهور بستنی اعلام شده، اظهارنظری نکرده.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به صفحات یکی از شعب بابا بستنی شیراز مراجعه کرده و به شدت مدیران این مجموعه را به دلیل «به مخاطره انداختن سلامتی مردم» مورد حمله و انتقادات شدید قرار داده‌اند.

برخی کاربران با ابراز نگرانی از سلامتی‌شان می گویند اگر اتفاقی برایشان رخ دهد، مدیران این برند تولید بستنی را مقصر می‌دانند. در همین حال ادمین های این صفحات نیز تاکنون پاسخ روشنی به انتقادات نداده‌اند.

محصولات «بابا بستنی» تا پیش از پلمپ شدن، یکی از پر استفاده ترین بستنی‌ها در شیراز به شمار می‌رفت.

 

دیدگاه