شیراز بیشترین زنان زندانی جرایم غیرعمد را در کشور دارد

  • 22 خرداد 1397 - 11:30
شیراز بیشترین زنان زندانی جرایم غیرعمد را در کشور دارد

مژگان جعفریان از اعضای کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس گفت که ۳۹ زن به دلیل جرایم مالی در زندان عادل آباد شیراز دوره محکومیت خود را می‌گذارنند. به گفته خانم جعفریان، شیراز بیشترین زنان زندانی جرایم غیرعمد را در کشور دارد.

مژگان جعفریان به آبان پرس گفت: مبالغ بدهی این زنان حدود ۴ میلیارد تومان است و عزم راسخی می‌خواهد تا بتوانیم این مبالع را جمع آوری کنیم.

به گفته او، بدهی این زنان اغلب مربوط به خودشان نیست، آنان یا به جای همسر، پسر و اعضای خانواده چک داده‌اند و اکنون گرفتار شده‌اند و یا فرزند سرطانی داشته‌اند و وام گرفته‌اند و فرزندشان هم فوت کرده و اکنون برای بازپرداخت وام دچار مشکل شده‌اند.

 

مژگان جعفریان، عضو کانون زنان کارآفرین و بازرگان استان فارس

مژگان جعفریان گفت: گروه‌های مختلف دست به دست هم داده‌اند تا این زنان زندانی را آزاد کنند. کانون زنان بازرگان هم تلاش می‌کند با جمع آوری کمک، ۸ زن زندانی را که عمدتا سرپرست خانوار هستند، آزاد کند.

خانم جعفریان افزود: این کمپین از اوایل ماه رمضان شروع شده و تا ۳۰ رمضان ادامه دارد هر چند که جمع آوری کمک برای آزادی زنان زندانی بعد از ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

افرادی که علاقه‌مند هستند در آزادی زنان زندانی مشارکت داشته باشند، می‌توانند از طریق روش‌هایی که در عکس زیر اعلام شده، اقدام کنند.

 

دیدگاه