تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

شماری از شهروندان و مسئولان خواهان جلوگیری از احداث هتل ۴۶ طبقه در بولوار چمران شیراز شدند

  • 26 اردیبهشت 1397 - 9:09
شماری از شهروندان و مسئولان خواهان جلوگیری از احداث هتل ۴۶ طبقه در بولوار چمران شیراز شدند

شماری از شهروندان و مسئولان با امضای طوماری خطاب به مقامات خواهان جلوگیری از احداث هتل ۴۶ طبقه در بولوار چمران شیراز شدند.

جایی که قرار است این هتل بلندمرتبه که مجوزش را از مدیران پیشین شهرداری شیراز گرفته، ساخته شود، پیش‌تر باغ فدک بوده و در بولوار چمران، نبش خیابان نیایش قرار دارد.

در بولوار چمران شیراز ده‌ها هکتار باغ قدیمی وجود دارد که یک رشته ساختمان سازی و هتل سازی می‌تواند حیات آن‌ها را به نابودی بکشاند.

مخالفان احداث هتل ۴۶ طبقه در بولوار چمران می گویند: « با توجه به محوریت بولوار چمران و پارک خطی آن در زندگی شهری شیراز و هم‌چنین با توجه به طول زیاد این فضای خطی، باید در نقاط مختلف و فواصل هرچه کمتر، این پارک خطی با فضاهای نقطه‌ای و سکون ترکیب شود. مطلوب است که باغ فدک، به صورت فضایی عمومی و سبز به شهر و شهروندان‌اش بازگردانده شود و همین سیاست در خصوص سایر زمین‌هایی که در آینده در طول محور چمران امکان توسعه پیدا می‌کنند، اجرا شود.»

افزون بر شهروندان که این طومار را روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در گذر مقابل باغ عفیف آباد امضا کردند، مهدی حاجتی، لیلا دودمان و سولماز دهقانی سه عضو شورای شهر شیراز و همچنین آراد افسردیر مشاور امور جوانان استانداری فارس از جمله امضاکنندگان این طومار بودند.

کارشناسان می‌گویند باغ‌ها ریه تنفسی شیراز به شمار می‌روند که با تخریب تدریجی آن‌ها، هوای شیراز نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

دیدگاه