خودکشی همزمان دو دانش‌آموز دختر در شهرستان «نقده» آذربایجان غربی

  • 17 اردیبهشت 1397 - 0:08
خودکشی همزمان دو دانش‌آموز دختر در شهرستان «نقده» آذربایجان غربی

شب گذشته سه دانش‌آموز دختر مقطع اول متوسطه در شهرستان نقده تصمیم گرفته بودند که خودکشی کنند. دو تن از این دانش آموزان اقدام به خودکشی کردند و یک نفر هم در لحظه آخر منصرف شده.

یک منبع در آموزش و پرورش نقده که خواسته نامش فاش نشود گفته: یکی از این دانش‌آموزان (ص. پ) متاسفانه فوت کرده و عصر امروز تشییع جنازه وی برگزار شد، فرد دیگر (پ. ق) در کما بوده و به بیمارستانی در اورمیه منتقل شده و فرد سوم نیز خوشبختانه در لحظه اقدام، منصرف شده است.

به گفته این منبع، دانش آموزان با استفاده از قرص «برنج» و با هماهنگی قبلی اقدام به خودکشی کرده‌اند.

استان آذربایجان غربی دارای آماری بالایی در خودکشی در بین دانش آموزان بوده و در ماه اخیر ۲ مورد خودکشی در شهرستان اورمیه، و ۲ مورد دیگر در شهرستان‌های ماکو و اشنویه رخ داده.

چند روز قبل محمدهادی ایازی معاون وزیر بهداشت آمار خودکشی در ایران با قرص برنج را نگران کننده خوانده بود.

محمد هادی ایازی به ایسنا گفته وزیر بهداشت نامه‌ای را در این زمینه به رئیس قوه‌قضائیه نوشته و خواستار کنترل خرید و فروش قرص برنج شده است.

قرص برنج یا فسفید آلومینیوم از سمی‌ترین آفات شیمیایی است که با وجود ممنوعیت واردات و خرید و فروش آن، از سوی کشاورزان برای مقابله با آفت برنج استفاده می‌شود. در صورتی ‌که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آن را استشمام کند، مسموم می‌شود. یک عدد از این قرص می‌تواند هزاران شته را از بین ببرد.

مصرف خوراکی قرص برنج موجب حالت تهوع، درد معده، اسهال، تنگی نفس، لرز، عطش، سر درد، تشنج و کما می‌شود. این قرص در مدت سه تا چهار ساعت، سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می‌کند که در ‌‌نهایت مرگ فرد مسموم را به دنبال دارد.

خودکشی در ایران به دلایل مختلفی چون «اختلافات زناشویی، عشق و تمایلات عاطفی، مسایل ناموسی، ناراحتی و فشار روانی، استرس، شکست تحصیلی، فقر، تنگدستی و بیکاری» رخ می‌دهد.

 

دیدگاه