فیلم برخورد پلیس با دختر هوادار فوتبال جنجالی شد

  • 14 اردیبهشت 1397 - 21:09
فیلم برخورد پلیس با دختر هوادار فوتبال جنجالی شد

انتشار تصاویر کشیدن و پرت کردن یک دختر مشتاق تماشای بازی فوتبال توسط ماموران نیروی انتظامی، واکنش‌‌ها را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

به گزارش یورو نیوز، در فیلم منتشر شده دختر جوانی دیده می‌شود که در تلاش برای تماشای داخل ورزشگاه از بالای یک تیر برق، توسط یک مامور نیروی انتظامی به پایین پرت می‌شود. اعتراض لفظی جمعیت به این رفتار با دخالت دیگر ماموران و سربازان نیروی انتظامی مواجه می شود.

این فیلم در اینستاگرام منتشر شده. ویدئوی این اتفاق پس از گذشت نزدیک به ۲۴ ساعت حدود دو میلیون بار دیده شده است.

حادثه رفتار پلیس با دختر هوادار فوتبال در حاشیه جشن صعود تیم نساجی قائم‌شهر به لیگ برتر رخ داده است. بازیکنان این تیم فوتبال که پس از ۲۴ سال توانسته بودند جواز ورود به لیگ برتر را کسب کنند، قرار بود در ورزشگاه شهید وطنی قائم‌شهر حاضر شوند تا موفقیت خود را با حضور شهروندان قائم‌شهر جشن بگیرند. با این حال مسئولان برگزاری مراسم از حضور زنان در ورزشگاه به دلیل «آماده نبودن سکوهای شرقی» ممانعت به عمل آوردند و آنان را به داخل ورزشگاه راه ندادند.

مسئله منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها توسط حکومت ایران سال‌هاست به موضوعی مورد بحث قوانین تبعیض‌آمیز زنان بدل شده و اعتراض نهادهای حقوق بشری و مقامات بین‌المللی را برانگیخته است.

جیانی اینفاتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا، به هنگام سفر سال جاری‌اش به ایران از حسن روحانی خواست اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صادر کند. با این حال تاکنون به درخواست او ترتیب اثر داده نشده است.

طی سال‌های اخیر گروهی از زنان هوادار فوتبال تلاش کرده‌اند با پوشش مبد‌ل یا تغییر قیافه در ورزشگاه‌ها حضور یابند. تلاشی که در اغلب موارد با شکست مواجه شده است، هر چند در مواردی زنان توانسته اند به داخل ورزشگاه‌ها راه یابند.

 

دیدگاه