معاون پارلمانی ناجا در خصوص خشونت پلیس علیه دختری جوان: ماموران اشتباه کردند

  • 31 فروردین 1397 - 7:15
معاون پارلمانی ناجا در خصوص خشونت پلیس علیه دختری جوان: ماموران اشتباه کردند

انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی که حاوی تصاویر ضرب و شتم دختری جوان توسط نیروهای انتظامی گشت ارشاد به دلیل نوع پوشش است، پس از آنکه طی ساعات گذشته بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت، در ‌‌نهایت مقام‌های رسمی را نیز وادار به واکنش کرد.

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس از پیگیری این ماجرا خبر داده و گفته که با حمیدرضا اشراق، معاون پارلمانی ناجا در خصوص فیلم درگیری مامور گشت ارشاد با دختر جوان سخن گفته: من بعد از دیدن فیلم درگیری ماموران گشت ارشاد، با دخترخانمی که در رسانه‌ها منتشر شده با سردار اشراق تماس گرفتم، ایشان به من گفتند که فیلم را ندیده‌اند. من بلافاصله فیلم را برایشان فرستادم. آقای اشراق بعد از چند ساعتی تماس گرفتند و گفتند که کار مامور ما اشتباه شده بوده و نباید این اتفاق می‌افتاده.

خانم سیاوشی افزود: تاکید معاون پارلمانی ناجا این بود که پیش از این دستور داده‌اند که اگر مقاومت شدید از افراد در مواجهه با گشت ارشاد دیده شود باید او را‌‌ رها کنند اما متاسفانه همکاران ما زیاد ماجرا را ادامه داده‌اند و نباید این اتفاق می‌افتاد.

همچنین در واکنشی دیگر به این رخداد معصومه ابتکار، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در توئیتی این رفتار نیروهای انتظامی را فاقد توجیه دانست.

در همین حال خبرگزاری ایسنا اعلام کرده که به دنبال انتشار فیلمی از نحوه برخورد نامتعارف مامور نیروی انتظامی گشت ارشاد، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن تا روز شنبه را صادر کرده است.

دفتر سخنگوی نیروی انتظامی نیز اعلام کرده: «پلیس به هیچ وجه چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند.»

 

دیدگاه