دانش آموزی در داراب فارس آن قدر از دست معلمش کتک خورد تا کبود شد

  • 19 فروردین 1397 - 22:02
دانش آموزی در داراب فارس آن قدر از دست معلمش کتک خورد تا کبود شد

حمیدرضا شعبانی، رئیس اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و ‌پرورش فارس گفت: تنبیه بدنی دانش‌ آموز دارابی که ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ گزارش شده بود، درحال پیگیری است.

حمیدرضا شعبانی افزود: این دانش‌آموز در مقطع هشتم دبیرستان متوسطه اول پسرانه شهید خایفی شهر داراب تنبیه بدنی شد که بلافاصله تیمی متشکل از چند کار‌شناس اداره آموزش‌ و پرورش داراب در مدرسه یادشده حاضر شد و این موضوع را پیگیری کرد.

به گفته او، آثار کبودی بر روی بدن این دانش ‌آموز صحت موضوع را تأیید کرده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ممنوعیت تنبیه بدنی دانش‌آموزان در بخشنامه‌های مختلف به اطلاع همکاران فرهنگی رسانده شده است، اضافه کرد: صیانت از حریم همکاران فرهنگی وظیفه ذاتی ماست اما هرگونه تنبیه، خط قرمز آموزش و پرورش است.

آقای شعبانی گفت: همکار فرهنگی خاطی از انجام این عمل ابراز پشیمانی کرده و علت آن را ناتوانی در کنترل خشم در برابر بی‌انضباطی، شلوغ ‌کاری و سروصدای دانش آموزان عنوان کرده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و ‌پرورش فارس گفت: هرچند اقداماتی را خانواده همکار ما برای دلجویی از اولیا و دانش‌آموز مضروب انجام داده و می‌دهد اما تنبیه بدنی تخلف محسوب می‌شود و این موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح در این سازمان پیگیری خواهد شد.

۱۷ بهمن سال گذشته نیز معلم هنر در شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زرین‌دشت در استان فارس یک دانش آموز را مورد تنبیه بدنی قرار داد. بینی این دانش آموز بر اثر تنبیه بدنی شکست و چشم و دندان هایش هم آسیب دید.

با اینکه تنبیه‌بدنی در مدارس ایران ممنوع است اما همچنان برخی معلمان اقدام به تنبیه‌بدنی می‌کنند.

سید رحیم میرشاه‌ولد، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خرداد امسال گفته بود که در سه سال اخیر بیش از دو هزار مورد تنبیه بدنی در مدارس ثبت شده.

دیدگاه