افزایش ۴۱ درصدی تصادفات نوروزی در فارس

  • 15 فروردین 1397 - 10:03
افزایش ۴۱ درصدی تصادفات نوروزی در فارس

سرپرست مدیریت اورژانس و فوریت های پزشکی استان فارس، نوروز امسال را یکی از پر حادثه ترین ایام در استان توصیف کرد و اعلام کرد: از۲۷اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین۹۷ تعداد تصادفات ۲۰ درصد، مصدومان ۱۷ درصد و تلفات ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

به گفته محمدجواد مرادیان ۴۱ تن در نوروز امسال در جاده های فارس جانشان را از دست داده اند.

آقای مرادیان به خبرگزاری ایرنا گفت: آمار اورژانس فارس نشان می دهد که نه تنها فارس جایگاه خود را به عنوان یکی از بحرانی ترین استان های کشور از لحاظ تصادفات جاده ای در نوروز حفظ کرده، بلکه از آمار سال گذشته نیز، پیشی گرفته است.

او ادامه داد: از بیست و هفتم اسفند سال ۹۶ به مدت ۱۶ روز، دو هزارو ۶۶۷ سانحه تصادف به نیروهای اورژانس اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

محمدجواد مرادیان گفت: نیروهای اورژانس ۱۱۵ همچنین توانستند در این مدت به سه هزار و ۴۳۲ مصدوم، خدمات پیش بیمارستانی ارائه دهند که این آمار نشان می دهد ۱۷ درصد تعداد مصدومان افزایش داشته است.

سرپرست مدیریت اورژانس و فوریت های پزشکی استان فارستعداد فوتی های تصادفات در سر صحنه را ۴۱ نفر اعلام کرد و بیان داشت: این آمار بیانگر آن است که فوتی های امسال در ایام نوروز در فارس ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او آمار مصدومان جاده ای را بیشتر از مصدومان شهری اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش ها، محورهای مواصلاتی شیراز- اصفهان، شیراز- فسا – بندرعباس و همچنین محور شیراز- کازرون به سمت بوشهر به ترتیب بیشترین ماموریت های اوژانس را به خود اختصاص داده اند.

آقای مرادیان همچنین به تعداد آمار فوتی های امسال که در کدام محور مواصلاتی استان براثر تصادف در صحنه جان خود را از دست داده اند اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال ۴۱ نفر از هموطنان در جاده های فارس بر اثر بی احتیاطی جان خود را از دست داده اند که بیشترین تعداد آنها در محورهای شیراز به سمت یاسوج، شیراز – کازرون و شیراز- جهرم – لار بوده است.

دیدگاه