درخواست برای ورود دادستان به تخریب خانه‌های میراثی اطراف شاهچراغ

  • 23 اسفند 1396 - 15:34
درخواست برای ورود دادستان به تخریب خانه‌های میراثی اطراف شاهچراغ

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم تخریب خانه‌های میراثی در اطراف حرم شاهچراغ در شیراز، خواستار ورود دادستان برای توقف این اقدامات شد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، گفت: طبق گزارشات دریافتی دو خانه میراثی دیگر به نام خانه صدر جهرمی و شهرام بهرامی که ثبت ملی است، در قالب طرح توسعه حرم شاهچراغ در شیراز در حال تخریب است.

او افزود: من در این زمینه با استانداری تماس گرفتم و آنها گفتند مسیر بسته شده و اجازه ورود میراث فرهنگی و نیروی انتظامی را نمی‌دهند. استاندار هم به مراجع قضایی مراجعه کرده تا حکمی برای توقف این اقدام دریافت کند.

آقای پارسایی با اشاره به جلسه این هفته کمیسیون اصل ۹۰، گفت: در این جلسه که با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی برگزار شده بود، قرار است این سازمان به موضوع تخریب خانه‌ها رسیدگی کند اما تعللی در این زمینه صورت گرفته و نوشداروی بعد از مرگ سهراب دردی را دوا نمی‌کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه این کمیسیون به صورت جدی موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: چه نیازی است که در چندین هکتار زمین‌های اطراف شاهچراغ، چند خانه برای طرح توسعه تخریب شود، این کار خلاف قوانین و قواعد است.

نماینده مردم شیراز در مجلس یادآور شد: اینکه اجازه ورود نیروی انتظامی به منطقه را نمی‌دهند موضوع بدیعی است. ما از دادستان می‌خواهیم به این مساله ورود کند. البته این انتقاد به مسئولان میراث فرهنگی استان هم وارد است که چرا تا الان اقدام قضایی برای توقف این فعالیت‌ها نکرده‌اند.

دیدگاه