«درگیری فیزیکی بر سر جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج»

  • 13 اسفند 1396 - 13:35
«درگیری فیزیکی بر سر جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج»

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و عضو هیات رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از اعمال فشار گروهی به استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای ممانعت از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج به دادستانی خبر داد و گفت که این افراد می‌خواستند پیش از رویت دادستانی، جعبه سیاه را به تهران منتقل کنند که این مساله به درگیری فیزیکی هم منجر شد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: ظاهرا یک گروه می‌خواستند از واگذاری جعبه سیاه هواپیمای تهران – یاسوج به دادستانی ممانعت کنند که خوشبختانه جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوی این اقدام را گرفت و نهایتا منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد.

این عضو هیات رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: من و یکی از کارشناسان کمیسیون اصل ۹۰ از سوی کمیسیون به سازمان هواپیمایی معرفی شدیم تا بر تمام مراحل رسیدگی سقوط هواپیما به خصوص بازخوانی جعبه سیاه نظارت داشته باشیم.

آقای پارسایی اضافه کرد: روز گذشته پس از اعلام مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر یافتن جعبه سیاه سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را تایید نکرد و این مساله برای ما جای سوال دارد و موجب ایجاد نگرانی می‌شود. البته جعبه سیاه صددرصد سالم تقدیم دادستانی شده و بقیه پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

هواپیمای آی تی آر که با ۶۶ مسافر و خدمه صبح یکشنبه ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک بود، در کوه دنا سقوط کرد.

امروز خبرگزاری تسنیم به نقل از کارشناسان پیشکسوت هواشناسی کشور نوشت: با توجه به ارتفاع پرواز هواپیمای ATR72 و ارتفاع کوه­های منطقه ضرورت صدور گزارش SIGMET برای خلبان در زمان حادثه که شرایط جوی مساعدی وجود نداشته، الزامی بوده و  عدم ارائه گزارش به خلبان تحت عنوان SIGMET به منزله عدم وجود شرایط بسیارخطرناک جوی تلقی شده پس خلبان براساس ضوابط معمول اقدام به کم کردن ارتفاع جهت Landing (فرود) در فرودگاه یاسوج کرده و متاسفانه به دلیل این قصور خارج از اراده خلبان و کابین پرواز، هواپیما به سمت پایین کشیده شده و به قله کوه برخورد کرده است.

 

دیدگاه