موافقت شورای برنامه ریزی استان فارس با تغییر کاربری بیش از ۱۵۰۰ متر مربع از باغات شیراز

  • 07 اسفند 1396 - 9:05
موافقت شورای برنامه ریزی استان فارس با تغییر کاربری بیش از ۱۵۰۰ متر مربع از باغات شیراز

شورای برنامه ریزی استان فارس با تغییر کاربری ۱۵۶۲ متر مربع از باغات قصرد‌‌‌‌شت موافقت کرد.

در جلسه این شورا که روز شنبه ۵ اسفند در استانداری فارس برگزار شد، تصمیم گرفته شد که یکی از شرکت‌های تولید‌‌‌‌ی استان فارس در این باغات مجتمعی اد‌‌‌‌اری- آموزشی احداث کند.

به گزارش روزنامه خبر جنوب، توجیه برخی از اعضای شورا برای این تغییر کاربری، خشکید‌‌گی و بازه پایین این باغ و نبود‌‌‌‌ د‌‌‌‌رختان سرسبز بود‌‌‌‌ و این گونه اعلام گرد‌‌‌‌ید‌‌‌‌ که طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی، تغییر کاربری باغات خشک و هزینه کرد‌‌‌‌ د‌‌‌‌رآمد‌‌‌‌ ناشی از این تغییر کاربری برای حفظ سایر باغات بلامانع است.

طرح تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز در حالی به تصویب شورای برنامه رسید که اسماعیل تبادار، استاندار فارس مهر ماه امسال گفته بود هیچ طرح تغییر کاربری به این شورا ارائه نشود.

در منطقه قصردشت، مهدی‌آباد، محمودیه، کوه دراک، بولوار چمران شیراز و… باغات گسترده‌ای وجود داشته که در دهه‌های اخیر برخی از این باغ‌ها یا تخریب شده و جای آن ساختمان‌سازی شده و یا بر اثر آتش‌سوزی از بین رفته‌اند.

بر اساس اعلام مسئولان، سطح زیرکشت باغ‌های شیراز در یک قرن اخیر به سه هزار و ۵۰۰ هکتار می‌رسیده اما در سال‌های اخیر به کمتر از ۱۴۰۰ هکتار کاهش یافته است.

کارشناسان می‌گویند این باغات ریه تنفسی شیراز به شمار می‌روند که با تخریب تدریجی آن‌ها، هوای شیراز نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

دیدگاه