۲۱ مصدوم بر اثر واژگونی اتوبوس در جاده مهارلوی شیراز

  • 21 بهمن 1396 - 12:07
۲۱ مصدوم بر اثر واژگونی اتوبوس در جاده مهارلوی شیراز

صبح امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری در جاده مهارلو ۲۱ مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی، این حادثه ساعت ۱۰:۰۰ امروزشنبه ۲۱ بهمن رخ داد.

نامجو وصالی معاون عملیات سازمان آتش نشانی که به همراه نیروهای عملیاتی در محل حادثه حضور داشت، در این باره گفت: یک دستگاه اتوبوس بین شهری از فسا به سمت شیراز در حال حرکت بود که به علت نامعلومی از مسیر اصلی خارج شد و واژگون شد.

آقای وصالی افزود: براثر واژگونی و برخورد اتوبوس به موانع حاشیه جاده سرنشینان درون اتوبوس گرفتار و صدمه زیادی دیده بودند.

معاون عملیات آتش نشانی ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و با کمک امدادگران اورژانس عملیات امداد رسانی به سرنشینان اتوبوس را آغاز کردند.

وصالی با اعلام اینکه نیروهای عملیاتی با استفاده از تجهیزات مخصوص سرنشینان گرفتار شده را رهاسازی کردند، خاطرنشان کرد: آتش نشانان به کمک عوامل اورژانس سرنشینان و مصدومین را از اتوبوس خارج و به امدادگران حاضر تحویل دادند.

او گفت: یکی از مصدومین که به شدت آسیب دیده بود در همان لحظات اولیه توسط هلیکوپتر به مراکز درمانی اعزام شد.

سایر مصدومان به وسیله چندین دستگاه آمبولانس به سرعت به مراکز درمانی شیراز منتقل و بستری شدند.

بر اساس نظر اولیه کارشناسان پلیس راه فارس، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده علت این حادثه بوده است.

مهرماه امسال هم اتوبوس مسافربری شیراز- یزد در جاده دهشیر از مسیر خود منحرف شده که در پی این حادثه ۶ نفر از مسافران مجروح شدند. ۱۰ شهریور امسال نیز در جاده بندرعباس-داراب رخ داد که بر اثر آن ۹ تن (هفت دانش‌آموز دختر، یکی از مربیان و مالک اتوبوس) جانشان را از دست دادند و بیش از ۳۰ تن مصدوم شدند.

۹۱۹ تن از سال ۱۳۹۱ تا تا نیمه شهریور جاری بر اثر حوادث رانندگی اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌های مختلف کشور جان خود را از دست داده‌اند. از این رقم ۷۷ تن در فارس بر اثر این حوادث کشته شده‌اند.

تصادفات جاده‌ای نهمین علت مرگ‌ومیر در جهان به شمار می‌رود اما در ایران، سومین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

 

دیدگاه