۱۲۵ هزار کارگر ساختمانی در فارس بیمه نیستند

  • 16 بهمن 1396 - 21:29
۱۲۵ هزار کارگر ساختمانی در فارس بیمه نیستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: در حال حاضر ۱۸۰ هزار کارگر بیمه ساختمانی دارای مهارت فنی حرفه‌ای هستند که تاکنون ۵۵ هزار نفر بیمه شده و ۱۲۵ هزار نفر نیز در صف انتظار بیمه هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم عبدالکریم نباتی امروز در نشست خبری افزود: بیمه کارگران ساختمانی یکی از اولویت‌های این اداره کل است و بر اساس سهمیه سالانه بخشی از کارگران بیمه می‌شوند.

کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در ایران می‌گوید که بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و به‌دنبال قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

آقای نباتی در مورد بیمه قالیبافان نیز گفت: ۳۴ هزار نفر در استان فارس از مزایای بیمه قالی‌بافی استفاده می‌کردند که با بازرسی صورت گرفت مشخص شد چهار هزار نفر از این بیمه‌شدگان شرایط دریافت این نوع از بیمه را ندارند و بیمه آنان قطع شد.

 

او تعداد بیمه شدگان این سازمان در استان فارس را دو میلیون و ۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این میزان ۴۳ درصد کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که از این تعداد ۷۰۸ هزار نفر بیمه شده اصلی است .

نباتی تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را در فارس را نیز ۱۰ هزار و ۶۱۸ نفر اعلام و با بیان اینکه در هر ماه بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری به این افراد پرداخت می‌شود تصریح کرد: تعداد خانوار مستمری بگیران نیز ۱۳۴ هزار خانوار است که هر ماه مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان بابت مستمری به این خانوارها پرداخت می‌شود.

دیدگاه