پشت پرده مسدود کردن مسیر آرامگاه کوروش در روز ۷ آبان

  • 15 بهمن 1396 - 14:44
پشت پرده مسدود کردن مسیر آرامگاه کوروش در روز ۷ آبان

عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما گفته جاده‌های منتهی به آرامگاه کوروش در روز ۷ آبان امسال به این دلیل مسدود شد که کسی نتواند به پاسارگاد برود.

آقای ضرغامی در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق که امروز یکشنبه ۱۵ بهمن چاپ شده، گفت: «در همه بحث‌های جدی مصوبات شورای عالی امنیت ملی و دبیر شورا برای رئیس سازمان صداوسیما لازم‌الاجرا است. مثلا در‌باره همین پاسارگاد و روزی که می‌گویند روز کوروش است و عده کثیری از مردم هم می‌روند. شاید سه تا چهار هزار نفر هم باشند که بخواهند اوضاع را به هم بزنند و در شبکه‌های خارجی پخش کنند و هیمنه نظام را از بین ببرند. دولت می‌خواهد ماجرا را کنترل کند. انصافا امسال دولت ماجرا را خوب کنترل کرد.»

رئیس اسبق صدا و سیما افزود: «یک کار امنیتی قوی و دقیق که نگذاشتند کوچک‌ترین تحرکی شود اما اشکال آنجا بود که گفتند نگویید به فلان دلیل [روز کوروش] ما آنجا محدودیت عبور‌ و‌ مرور ایجاد کرده‌ایم بلکه تابلو گذاشته بودند که جاده در دست تعمیر است. من از دو روز قبل که می‌دیدم این تابلو دست‌به‌دست در شبکه‌های مجازی می‌چرخد، از خودم خجالت می‌کشیدم.»

شماری از ایرانیان آبان ماه امسال از نقاط مختلف کشور به سمت پاسارگاد حرکت کرده بودند تا بتوانند روز ۷ آبان که ۱۲ سال است به عنوان روز کوروش شناخته می‌شود، به آرامگاه این پادشاه بزرگ ایرانی بروند اما وقتی وارد استان فارس شدند متوجه شدند که همه راه‌های منتهی به پاسارگاد به دلیل آنچه که «تعمیر جاده‌ها» اعلام شده بود، مسدود شده.

این محدودیت‌ها عملا باعث شد تا کسی نتواند در روز ۷ آبان خود را به آرامگاه کوروش برساند.

دیدگاه