تصمیم بحث برانگیز شورای شهر شیراز در واگذاری زمین برای ساخت مجتمع مذهبی

  • 10 بهمن 1396 - 19:31
تصمیم بحث برانگیز شورای شهر شیراز در واگذاری زمین برای ساخت مجتمع مذهبی

اعضای شورای شهر شیراز با واگذار ۱۶۹۲ متر زمین برای ساخت یک مجتمع مذهبی موافقت کردند. این تصمیم بحث برانگیز با انتقادهایی مواجه شده.

روز دوشنبه ۹ بهمن درخواست واگذاری زمین برای ساخت مجتمع مذهبی در شیراز در حالی به تصویب شورای شهر رسید که مهدی حاجتی، ابراهیم صبوری و عبدالرزاق موسوی سه عضو شورای شهر از مخالفان آن بودند.

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز در این خصوص توییت کرد و نوشت که این زمین در حال برای ساخت مجتمع مذهبی واگذار شده که در ۲۰۰ متری آن یک مجتمع مذهبی دیگر وجود دارد.

مهدی حاجتی در جلسه شورای شهر هم گفت: بررسی این موضوع در صلاحیت کمیسیون تلفیق نبوده.

او افزود: این موضوع یک بار در کمیسیونی دیگر بررسی شده و به دلیل موانع قانونی که داشته پیشنهاد پس گیری آن مطرح شده اما چون یک سری روابطی وجود دارد و این روابط با کمیسیون دیگر کارش شدنی است، اگر موردی آمد و در اینجا با آن مخالفت شد نباید برود کمیسیون دیگر و دوباره در دستور کار قرار گیرد.

این زمین در حدود ۲۰۰ متری یک مجتمع مذهبی دیگر قرار داد و به گفته مهدی حاجتی، اختلافات قومی باعث شده که شهرداری با ساخت یک مجتمع مذهبی دیگر در آن نزدیکی موافقت کند.

او گفت: دون شأن شهرداری است که طرفین دعوا را بیاورد و تعهد حقوقی بگیرد که در این موسسه مذهبی این کارها را انجام دهید و در آن موسسه مذهبی کارهای دیگر. شهرداری بگوید کاربری این زمین چیست؟ زمینی که می‌تواند فضای ورزشی، آموزشی و… باشد فقط بنا به ضرورت‌های قومیتی عیناً به مکان مذهبی دیگر تبدیل شود.

مهدی حاجتی افزود: واقعاً منطقی نیست که ۱۶۹۲ متر زمین این شهر را به گروهی واگذار کنیم فقط به این خاطر که با گروهی دیگر اختلاف قومیتی دارند.

شماری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از این تصمیم اعضای شورای شهر به شدت انتقاد کرده و گفته‌اند در حالی که جوانان مشکلاتی مانند کمبود فضای ورزشی دارند، شورای شهر چنین تصمیاتی می‌گیرد. شماری هم از اینکه به لیست امید در انتخابات شورای شهر رأی داده‌اند ابراز پشیمانی کرده‌اند و برخی هم از خاندان دستغیب انتقاد کرده‌اند. رئیس شورای شهر شیراز احمدرضا دستغیب است.نامه درخواست واگذاری زمین برای ساخت مجتمع مذهبی از سوی شهرداری شیراز به کمیسیون تلفیق و هماهنگی رفته و از این کمیسیون برای تصویب نهایی، این نامه را به جلسه دیروز ارجاع داده که تصویب شد.

دیدگاه