«فارس مقام اولش را در تصادفات جاده‌ای کشور رها نمی‌کند»

  • 05 بهمن 1396 - 8:45
«فارس مقام اولش را در تصادفات جاده‌ای کشور رها نمی‌کند»

سال‌هاست که مقام اول تصادفات جاده‌ای کشور در اختیار استان فارس است و همچنان این مقام را در دست دارد.

آمار تلفات حوادث رانندگی در ۹ ماهه سال جاری برابر با ۱۲ هزار و ۸۰۳  نفر بود، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۲ هزار و ۷۴۸ نفر بود، افزایش چهار دهم درصدی داشته است. در استان فارس طی این مدت هزار و ۱۷۳ نفر بر اثر تصادفات جانشان را از دست دادند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۲۶ مرد و دو هزار و ۷۷۷ زن در حوادث رانندگی جان باختند که بیشترین آن با هشت هزار و ۵۴۰ فوتی مربوط به جاده‌های برون شهری و پس از آن با سه هزار و ۳۹۸ مربوط به مسیرهای درون شهری، ۸۴۰ فوتی در جاده‌های روستایی و ۲۵ نفر نیز در مسیرهایی نامعلوم است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های فارس با یکهزار و ۱۷۳، تهران با ۹۵۲ و خراسان رضوی با ۹۳۳ بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۱۰، اردبیل با ۱۳۰ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۵ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته‌اند.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

 

دیدگاه