تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

شهردار شیراز: اقتصادی کردن باغات قصردشت به معنای تغییر کاربری آنها نیست

  • 03 بهمن 1396 - 1:52
شهردار شیراز: اقتصادی کردن باغات قصردشت به معنای تغییر کاربری آنها نیست

 

شهردار شیراز معتقد است برای حفظ و نگهداری باغات قصردشت باید به سمت اقتصادی کردن این باغات و تولید ثروت از آنها برویم اما اقتصادی کردن به معنای تغییر کاربری باغات نیست.

مهندس حیدر اسکندرپور در مراسم تکریم و معارفه رییس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت گفت: انتخاب این مدیریت در راستای توجه به فضای سبز و شعار «شیراز، شهر سبز پایدار» است.

او افزود: قرارگیری هزار هکتار باغ در دل شیراز موقعیت منحصر به فردی را برای این شهر فراهم کرده است و به همین دلیل باید نگاهی ویژه و حساس به این ثروت عظیم داشته باشیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه حفظ باغات قصردشت باید با نگاه اقتصادی باشد، گفت: اقتصادی کردن باغات به مفهوم تغییر کاربری نیست بلکه به معنای مدیریت بهینه است تا بتوانیم از باغ به صورت مطلوب استفاده کنیم و باغدار احساس کند در صورت حفظ باغ هم می تواند از آن بهره ببرد و هم اندوخته ای برای آینده خواهد داشت. بنابراین برای اقتصادی کردن باغات قصردشت باید برنامه داشته باشیم.

وی با تاکید بر استفاده از مشاورین کارآمد برای اقتصادی کردن حفظ و نگهداری باغات گفت: باید با برنامه ریزی به سمت ایجاد دهکده گل، مجموعه پارک-باغ های با وسعت بالا و .. حرکت کنیم چون این اقدامات در عین حفظ باغ، به تولید ثروت منجر می شوند.

مهندس اسکندرپور خاطر نشان کرد: جمله «شیراز باید شبیه شیراز باشد» یک استراتژی است که ما را از همسان سازی و کپی برداری از سایر شهرها دور می کند و به سمت مدیریت داشته های غنی مان نظیر مجموعه باغات قصردشت سوق می دهد. این جمله باید سرلوحه همه امور در بین نیروهای شهرداری، اعضای شورای شهر و شهروندان قرار بگیرد.

شهردار شیراز با اشاره به انتخاب یک شهرساز به عنوان مدیر حوزه استحفاظی باغات قصردشت عنوان کرد: دلیل انتخاب خانم کریم پور نژاد شیرازی این است که می خواهم باغات قصردشت با نگاه شهرسازی و متناسب با توسعه شهر اداره شود. همچنین لطافت باغ و فضای سبز با لطافت روحیه بانوان همگام است و این انتخاب می تواند فرصتی جدید به مجموعه مدیریت شهری بدهد تا مسائل حوزه باغات قصردشت با دقت نظر بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه حضور در سمت مدیر اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت فرد را در معرض انواع صحبت ها و تهمت ها قرار می دهد، گفت: در این حوزه باید شفاف کار کرد و رویه یکسان برای همه افراد در پیش گرفت تا فضای سوظن ایجاد نشود.

مرجان کریم پور نژاد شیرازی از سوی شهردار شیراز به عنوان رئیس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت منصوب شده.

دیدگاه