شهردار شیراز: بافت تاریخی شیراز به گران‌ترین نقطه شهر تبدیل می‌شود

  • 29 دی 1396 - 13:20
شهردار شیراز: بافت تاریخی شیراز به گران‌ترین نقطه شهر تبدیل می‌شود

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز می‌گوید: «بافت تاریخی شیراز ظرف دو سال اینده به یک ثروت و یکی از گران‌ترین نقاط شهر تبدیل می‌شود.»

آقای اسکندرپور در نشست مشترک صبحانه‌کاری اعضای شورای شهر و شهردار شیراز با هیات نمایندگی اتاق بازرگانی شیراز افزود: هم اکنون قیمت خانه‌هایی در بافت تاریخی که قبلا کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد، به چند میلیارد تومان رسیده است.

او از احیای بافت تاریخی و توسعه گردشگری به عنوان «ضروریات توسعه اقتصادی شهر شیراز» نام برد.

حیدر اسکندرپور گفت که شیراز با شهرهای دیکر متفاوت است و اینکه اصرار کنیم شیراز مثل فلان کلان شهر باشد، درست نیست. هیچ شهری در ایران نیست که یک هزار متر باغ در مرکزش وجود داشته باشد، بنابراین شیراز باید مثل شیراز ساخته شود.

بافت تاریخی شیراز ۳۵۰ هکتار وسعت دارد و ۱۲ هزار پلاک در این منطقه ثبت شده است. بسیاری از بنا‌ها و خانه‌های تاریخی این منطقه متعلق به دوره قاجار و پهلوی است.
در سال‌های اخیر بخش‌هایی از بافت تاریخی شیراز برای توسعه حرم شاهچراغ تخریب شده است.

سیداحمدرضا دستغیب، رییس شورای شهر شیراز نیز در این نشست بر حمایت از تولیدات استان فارس تاکید کرد و گفت: شهرداری و دستگاههای دولتی باید به عنوان بزرگ‌ترین خریدار اقلام مصرفی، ملزومات خود را از تولیدکننده درون استانی تامین کنند.

آقای دستغیب افزود: وظیفه داریم از تولید و اشتغال شهری حمایت کنیم اما این اتفاق با تی‌تر روزنامه و مصاحبه نمی‌شود و به اقدام و عمل نیاز دارد.

سیداحمدرضا دستغیب گفت: شعارهای زیادی دادیم و فرش قرمز برای جذب سرمایه‌گذار پهن کردیم اما هیچ آمار مشخصی نداریم.

دیدگاه