۴ تن از جان باختگان کشتی سانچی اهل فارس هستند

  • 24 دی 1396 - 14:38
۴ تن از جان باختگان کشتی سانچی اهل فارس هستند

بررسی های آبان پرس نشان می دهد که دست کم ۴ تن از ۳۰ خدمه ایرانی کشتی سانچی که در آب های چین جان خود را از دست داده اند، اهل استان فارس هستند.

این افراد اهل «نورآباد»، «اقلید» و «سعادت شهر» استان فارس هستند.

سجاد عبداللهی، دانشجو، متولد ۱۳۷۴،  نورآباد

پوریا عیدی‌پور، دانشجو، متولد ۱۳۷۴، نورآباد

کاپیتان مجید قصابی عروجی، متولد ۱۳۵۱، سعادت شهر

سعید دهقانی، دانشجو، متولد ۱۳۷۲، روستای تنگ براق اقلید

کشتی سانچی روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بندرهای کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت ۸ شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی امروز گفت: شعله‌های آتش تمام کشتی را فرا گرفته و به هیچ عنوان امکان نزدیک شدن یا ورود به کشتی وجود ندارد.

به گفته او، امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست.

شیه چون وی، فرمانده چینی عملیات امداد و نجات نفتکش ایرانی سانچی هم گفت: بررسی‌های کار‌شناسی تیم متخصص چین حاکی از این است که متاسفانه همه دریانوردان ایرانی در‌‌ همان ساعات نخست انفجار جان باختند.

به دنبال این رخداد، علی ربیعی، نماینده ویژه رییس‌جمهور و مسئول کمیته رسیدگی به نفتکش سانچی امروز در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ضمن تایید جان باختن ۳۲ تن از دریانوردان کشتی سانچی خواهان اعلام عزای عمومی شد.

او همچنین در این نامه نوشت: با تاسف تمام به استحضار می‌رسانم مطابق شواهد به دست آمده در محل و نظریه قاطع مقامات چینی و کار‌شناسان ایرانی در حوزه نفت و گاز سازمان بنادر و دریانوردی، انفجار به این وسعت و حجم آتش و نیز گازهای سمی متصاعد شده منجر به فوت خدمه قهرمان اقتصاد مقاومتی در ساعت اولیه حادثه گردیده است.

علی ربیعی همچنین گفته که این ۳۲ تن به عنوان «شهید خدمت» قلمداد شوند.

تصاویر و اسامی دریانوردان که در دریای چین جان خود را از دست دادند

دیدگاه