انتقاد یک تشکل دانشجویی از نمایندگان شیراز: رئیس دانشگاه را تغییر دادند؛ شما بی‌خبرید

  • 10 دی 1396 - 15:10
انتقاد یک تشکل دانشجویی از نمایندگان شیراز: رئیس دانشگاه را تغییر دادند؛ شما بی‌خبرید

انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نمایندگان شیراز در مجلس از «بی‌خبری کامل» آن‌ها در خصوص تغییر ریاست دانشگاه و انتصاب حمید نادگران به عنوان سرپرست این دانشگاه انتقاد کرده و گفته که نمایندگان شیراز «تنها نظاره گر هستند.»

این تشکل دانشجویی گفته که دانشجویان و دانشگاهیان از ریاست پیشین دانشگاه «رضایت داشته‌اند» و تغییر مدیریت دانشگاه پرسش برانگیز است.

منصور غلامی، وزیر علوم هفته گذشته حمید نادگران را به عنوان سرپرست دانشگاه شیراز منصوب کرد. ظاهرا او مدیری محافظه کار است. پیش از این ابراهیم گشتاسبی راد سرپرست دانشگاه شیراز بود که از مقامش استعفا کرد.

حمید نادگران، سرپرست دانشگاه شیراز که گفته می‌شود مدیری محافظه کار است

انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز در خصوص عواقب انتصاب حمید نادگران هشدار داده و ابراز نگرانی کرده که ممکن است با این انتصاب فضای مساعد دانشگاه شیراز دگرگون شود. اشاره این تشکل دانشجویی به فضایی باز فرهنگی و سیاسی در دانشگاه شیراز است که به گفته آن‌ها ممکن است به فضای بسته تبدیل شود.

این تشکل دانشجویی «بهرام پارسایی، فرج الله رجبی، مسعود رضایی و علی اکبری» نمایندگان شیراز در مجلس را متهم کرده که به وعده انتخاباتی شان برای تشکیل «شورای مشورتی و ارتباط پیوسته با اقشار مختلف به ویژه دانشجویان» عمل نکرده‌اند و به جای آن، دفترهای نمایندگی شان به مکانی برای رفت و آمد «حلقه محدودی از افراد خاص» تبدیل شده.

انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز می‌گوید که «پذیرفته نیست با وجود هشدارهای متعدد دانشجویان و رسانه‌ها، روند نادرست بی‌خبری شما نمایندگان از آنچه که در این شهر و دانشگاه آن می‌گذرد، در پیچ و خم عدم دسترسی به شما گم شود.»

در ادامه این نامه در خصوص انتصاب سرپرست دانشگاه شیراز آمده: «نظر جامعه اساتید، تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و دیگر گروه‌های مرتبط با دانشگاه شیراز کاملا نادیده گرفته شده و وزارت علوم در چنین شرایطی، اقدام به صدور حکم سرپرست جدید دانشگاه شیراز نمود که در نوع خود جای تعحب دارد. ما ضمن اعتراض به این روند، برای جلوگیری از تکرار چنین بدعت‌هایی در اعمال تصمیمات کلان، از شما تقاضای پی گیری جدی داریم.»

این تشکل دانشجویی از نمایندگان شیراز خواسته تا «از حاشیه به متن آیند، زمینه‌های این تصمیم کلان را مورد بررسی قرار دهند و در قبال آن گزارش دهند» و در برابر انتصاب سرپرست دانشگاه شریاز «اقدام فوری» انجام دهند.

دیدگاه