تلاش برای تبدیل کلم پلوی شیرازی به برند جهانی

  • 05 دی 1396 - 16:24
تلاش برای تبدیل کلم پلوی شیرازی به برند جهانی

سیدموید محسن‌نژاد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در نظر است کلم پلوی شیرازی به عنوان غذای سنتی و اصیل شهر شیراز به یک برند جهانی تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس سید موید محسن‌نژاد که در خصوص جشنواره‌ منطقه‌ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» سخن می‌گفت، افزود: سه منو از پیش غذا، غذای اصلی، دمنوش، دسر و نوشیدنی سنتی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته شده بود که در ‌‌‌نهایت منوی غذای مسابقه استان فارس شامل پیش غذا (سالاد شیرازی)، غذای اصلی (کلم پلو با ترشی شیرازی)، دمنوش (بابونه)، دسر (حلوای پاشون) و نوشیدنی سنتی (شربت انار) به دبیرخانه مسابقه آشپزی جشنواره معرفی شد و در نظر است کلم پلوی شیرازی به عنوان غذای سنتی و اصیل شهر شیراز را به یک برند جهانی تبدیل نماییم.

کلم پلو از جمله غذاهای سنتی و اصیل شیراز به شمار می‌رود که در پخت آن از برنج، گوشت، سبزیجات معطر، کلم و… استفاده می‌شود.

این جشنواره از ششم تا هشتم دی در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گفته آقای محسن‌نژاد این رویداد با حضور ۴ استان فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و هدف از آن «آشنایی مردم با غذاهای سنتی-محلی و پخت آن‌هاست.»

در این دوره اقامتگاه‌های بوم گردی از شهرستان‌های سپیدان، پاسارگاد، استهبان، اقلید، نورآباد ممسنی و ارسنجان شرکت می‌کنند.

دیدگاه