زمین‌لرزه‌ای پنج ریشتری کوهبنان کرمان را لرزاند

  • 30 آذر 1396 - 21:01

وقوع زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۵.۲ ریشتر در شهرستان کوهبنان کرمان، موجب قطع برق و ترس و وحشت میان مردم شده است. گزارش‌ها حاکی است کسی بر اثر این زمین‌لرزه کشته نشده است.

این زمین‌لرزه، ساعت ۲۰ و ۳۴ دقیقه پنج‌شنبه ۳۰ آذر شهرستان کوهبنان در ۱۸۰ کیلومتری مرکز استان کرمان را لرزاند. در این زلزله ۴۳ تن مصدوم شدند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد بحران استانداری کرمان نیز در این رابطه گفته تعدادی از دیوارهای ساختمان‌های قدیمی در این شهر فروریخته‌اند.

به گفته مصطفی آیت‌اللهی موسوی، برخی دیوارهای قدیمی نیز ترک خورده‌اند و چند تیر برق نیز در این منطقه شکسته شده است.

ایرنا در گزارش دیگری نوشته که زمین لرزه امشب کوهبنان هفت پس‌لرزه نیز داشته است.

دهم آذر ماه نیز زلزله‌ای با بزرگی ۶.۱ ریشتر منطقه هجدک در شهرستان راور کرمان را لرزاند. این زمین‌لرزه چهار پس‌لرزه بالای شش ریشتر هم داشت .

همچنین چهارشنبه شب بر اثر وقوع زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری در استان‌های تهران و البرز، دو نفر کشته و ۱۱۵ نفر زخمی شدند.

این زمین‌لرزه‌ها در شرایطی روی داده است که مناطق غربی ایران همچنان دست به گریبان پیامدهای زلزله‌ای ۷.۳ ریشتری است که بیش از یک ماه پیش در کرمانشاه روی داد و آخرین آمار جان‌باختگان آن ۶۲۰ تن اعلام شد.

مرگ‌بارترین زلزله ایران در دو دهه اخیر اما در دی ماه ۸۲ در شهرستان بم در استان کرمان روی داد که به کشته شدن بیش از ۳۰ هزار تن انجامید.

شمال ایران نیز در سال ۱۳۶۹ شاهد زمین‌لرزه ویرانگر رودبار بود که ضمن تخریب بیش از ۲۰۰ هزار خانه مسکونی، به کشته شدن حدود ۴۰ هزار تن از ساکنان منطقه زلزله دیده، و مجروح شدن بیش از ۶۰ هزار نفر انجامید و نزدیک به ۵۰۰ هزار تن را بی‌خانمان کرد.

دیدگاه