رسیدگی قضایی به پرونده درگیری در یک مدرسه شیراز

  • 14 آذر 1396 - 7:51
رسیدگی قضایی به پرونده درگیری در یک مدرسه شیراز

پرونده درگیری مدیر یکی از مدارس شیراز با والدین یک دانش آموز برای رسیدگی قضایی به شعبه ۲۶ دادیاری دادسرای ناحیه دو شیراز ارجاع شد.

 پیش از این روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرده بود که روز چهارشنبه اول آذرماه، مدیر یکی از مدارس دخترانه شهر شیراز از والدین یکی از دانش آموزان این آموزشگاه برای حضور در مدرسه و بررسی یک مورد انضباطی دعوت می‌کند. مادر و خواهر این دانش آموز نیز پیرو این دعوت، روز یکشنبه پنجم آذرماه ساعت ۹ صبح در این مدرسه حاضر شده که در این بین درگیری لفظی و سپس درگیری فیزیکی بین مدیر و مادر و خواهر دانش آموز رخ داده.

مدیر مدرسه و والدین دانش آموز هر یک دیگری را به آغاز ضرب و شتم متهم می‌کنند.

افزایش خشونت‌ و درگیری میان شهروندان، به یکی از مشکلات اجتماعی جدی در ایران تبدیل شده است. حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال ۱۳۹۳ گفته بود که جامعه ایران به سوی خشونت پیش می‌رود و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

بر پایه گزارش پزشکی قانونی، شمار نزاع و درگیری‌ها در استان فارس طی سال ۱۳۹۵ نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته است.در سال گذشته ۳۰ هزار و ۳۲۰ نزاع و درگیری در استان فارس ثبت شده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۳۰۸ مورد مربوط به مردان و ۱۰ هزار و ۱۲ مورد نیز مربوط به زنان بوده است.

وزیر بهداشت نخستین راه کاهش خشونت را «آموزش حرف زدن با هم» می داند و بر این باور است که «باید برای تعاملات شفاهی تمرین کنیم؛ از خانه تا مدرسه و جامعه، رسانه‌ها در این ‌زمینه مسئولیت سنگینی دارند.»

 

دیدگاه