سخنگوی شورای شهر شیراز: آیا هر جوان رعنا یا هر خانم زیبا صلاحیت ازدواج دارد؟

  • 07 آذر 1396 - 14:54
سخنگوی شورای شهر شیراز: آیا هر جوان رعنا یا هر خانم زیبا صلاحیت ازدواج دارد؟

علی ناصری، سخنگوی شورای شهر شیراز در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی گفت: «آیا هر جوان رعنا یا هر خانم زیبا روی صلاحیت ازدواج دارد و می‌تواند گواهینامه صلاحیت ازدواج را کسب کند؟ اینها مواردی است که قبل از ازدواج باید به آنها دقت کرد.»

آقای ناصری در این نشست افزود: وقتی فردی می‌خواهد گواهینامه رانندگی بگیرد باید یک سری شرایط را داشته باشد و بعد آزمون تعیین صلاحیت بدهد، چرا نباید در تشکیل خانواده به شاخص‌ها و صلاحیت‌های فردی طرفین توجه کرد؟

لیلا دودمان، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز نیز در این نشست گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سطح استان فارس و به خصوص شهر شیراز مناسب نیست.

خانم دودمان با اشاره به برخی آسیب‌ها در حوزه جوانان، بانوان و حاشیه‌های شهر شیراز گفت: قصد سیاه نمایی نداریم اما باید واقعیات را بپذیریم.

عبدالرزاق موسوی، رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز در سخنانی با انتقاد از فقدان متولی در امور اجتماعی گفت: واقعیت این است که دفتر امور اجتماعی استانداری فارس نتوانسته به وظایف خود عمل کند.

آقای موسوی افزود: ترکیبی لازم است که نهادهای مدنی از جمله مساجد نقش اصلی در آن داشته باشند و اتفاقاً نهادهای مدنی هم تصمیم ساز و هم مجری باشند و دولت نقش حامی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر شیراز، این نشست از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و نمایندگان برخی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی برگزار شد.

محمودرضا عرب، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس چند هفته قبل گفته بود که اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و خشونت مهمترین آسیب‌های اجتماعی در ۲۹ شهرستان این استان است.

سازمان بهزیستی ایران بارها در خصوص افزایش آسیب های اجتماعی هشدار داه و ابراز نگرانی کرده است.

به گفته مقام‌های سازمان بهزیستی، ایران از نظر «کاهش سن اعتیاد، شاخص ازدواج و طلاق، ایدز، آمار اعتیاد، افزایش تعداد کودکان کار و مصرف شیشه» در «وضعیت بد و نگران کننده‌ای» قرار دارد.

به دنبال افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب سال ۱۳۹۴ خواهان «ریشه‌یابی» آسیب‌های اجتماعی در کشور شدند.

دیدگاه