مدیران دو شرکت هواپیمایی و دو خلبان به دادسرای مشهد احضار شدند

  • 16 اسفند 1395 - 12:18
مدیران دو شرکت هواپیمایی و دو خلبان به دادسرای مشهد احضار شدند
سیدجواد حسینی، معاون دادستان مشهد از احضار مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی «آتا» و «معراج» و دو خلبان این دو شرکت خبر داد.
حسینی امروز دوشنبه ۱۶ اسفند به خبرگزاری میزان گفت که این افراد به اتهام «توقیف غیرقانونی چهار ساعته مسافران» و داشتن شاکی خصوصی احضار شده‌اند.
به گفته او، پیش از این نیز مدیرکل فرودگاه‏ هاشمی‌‎نژاد مشهد نیز توسط بازپرس ویژه جرائم فرودگاه در ادامه رسیدگی به پرونده‏‎های تشکیل شده در دادسرا احضار شده است.

روز یکشنبه ۱۵ اسفند نیز خلبان پرواز مشهد-تهران بازداشت شد. دلیل بازداشت خلبان پرواز شرکت ماهان را «توقیف غیرقانونی هفت ساعته مسافران» در فرودگاه مشهد اعلام کرده است.

دادستان مشهد  گذشته گفته بود:‌ «به دنبال وقوع برخی حوادث در پی بارندگی‌های اخیر در فرودگاه مشهد و در پی اعتراض‌های مسافران و اعلام شکایت آنان مبنی بر نگهداری و توقیف غیرقانونی حدود ۴۰۰ مسافر در هواپیما، پرونده‌ای در این باره تشکیل شده است.»

خبرگزاری تسنیم گزارش داده که خلبان به قاضی پرونده گفته مسافران آزاد بودند و می‌توانستند هر زمان که خواستند خارج شوند اما مقام‌های قضایی مشهد می‌گویند از توضیحات خلبان قانع نشده و با توجه به فیلم دوربین‌ها و شواهد دستور بازداشت او را صادر کرده‌اند.

فیلم‌هایی که در این خصوص در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که مسافران پس از هفت ساعت معطلی در هواپیما اجازه ندارند پیاده شوند.

دیدگاه