فارس همچنان رتبه اول مرگ‌های ناشی از تصادفات

  • 30 آبان 1396 - 23:47
فارس همچنان رتبه اول مرگ‌های ناشی از تصادفات

فارس چندین سال است که رتبه اول مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی را دارد. آمار شش ماهه نخست سال جاری نیز نشان می‌دهد که شمار قربانیان تصادفات جاده‌ای در فارس همچنان در مقایسه با سایر استان‌ها بالاتر است.

سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفته که در شش ماه نخست امسال ۷۹۰ نفر بر اثر تصادف در جاده‌ای استان جان خود را از دست داده‌اند.

اسان تهران با ۶۴۹ مورد مرگ ناشی از تصادف و خراسان رضوی با ۶۴۷ مورد پس از استان فارس قرار دارند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس، آمار قربانیان تصادفات امسال در فارس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته. شمار قربانیان تصادفات جاده‌ای فارس در شش ماه نخست سال گذشته ۷۸۹ نفر بوده.

آقای غلامزاده افزود که از مجموع قربانیان حوادث رانندگی امسال در فارس ۶۲۲ نفر مرد و ۱۶۸ نفر نیز زن بوده‌اند.

تصادفات شش ماه نخست سال جاری در فارس بیش از ۱۳ هزار مصدوم نیز بر جای گذاشته.

بنا بر آمار رسمی، یک هزار و ۴۵۸ نفر پارسال در حوادث رانندگی در استان فارس جان خود را از دست دادند. همچنین یک هزار و ۳۷۴ نفر در سال ۹۴، یک هزار و ۴۵۹ نفر در سال ۹۳ و یک هزار و ۵۳۹ نفر در سال ۹۲ در حوادث جاده‌ای استان فارس کشته شدند.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آید.

پژوهشکده بیمه مرکزی ایران اعلام کرده در میان ۱۹۰ کشور جهان، ایران پس از کشور آفریقایی سیرالئون، بالاترین مرگ و میر در جاده‌ها را دارد.

دیدگاه