نخستین دوره تخصصی شیرازشناسی برگزار شد

  • 21 آبان 1396 - 15:00
نخستین دوره تخصصی شیرازشناسی برگزار شد

مدیر مرکز شیرازشناسی از برگزاری نخستین دوره تخصصی شیرازشناسی در این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، علی نیری با اشاره به اینکه این آزمون، اختتامیه ترم اول دوره‌های تخصصی شیرازشناسی است اظهار داشت: در دوره تخصصی شیرازشناسی که در این مرکز برنامه‌ریزی شده است علاقه‌مندان به شیرازپژوهی، در سه ترم ۱۲ سرفصل مرتبط با شیراز را فرا می‌گیرند.

وی افزود: این سرفصل‌ها شامل تاریخ شیراز، مشاهیر، گردشگری، آداب و رسوم، هنرهای سنتی، مدیریت شهری، تکنولوژی، آثار تاریخی، محلات، طبیعت، معماری و شیراز در انقلاب اسلامی است که در ۱۲۰ ساعت کلاس تئوری و عملی به شیرازپژوهان تدریس می‌شود.

مدیر مرکز شیرازشناسی که در حاشیه برگزاری آزمون ترم اول دوره شیرازشناسی سخن می‌گفت با اشاره به اتمام اولین ترم این دوره افزود: ۳۰ نفر توانستند با کسب مهارت‌های لازم شرایط شرکت در آزمون را کسب کنند و چنانچه این افراد ۷۵ درصد نمره آزمون را به دست آورند مجوز ورود به ترم دوم دوره تخصصی شیراز شناسی را دریافت می‌کنند.

وی افزود: چنانچه شیرازپژوهان بتوانند واحدهای درسی خود را با موفقیت به اتمام برسانند پس از ارائه یک طرح پژوهشی گواهینامه شیراز شناسی دریافت می‌کنند و به عنوان مدرس دوره‌های شیرازشناسی می‌توانند فعالیت کنند.

نیری با اشاره به اینکه حفظ هویت شهر شیراز و انجام پژوهش‌های تخصصی با موضوع شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: از این رو این دوره‌ها در مرکز شیراز شناسی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز شیرازشناسی گفت: مدرسان این دوره تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های شیراز و اساتید تجربی هستند که توسط شورای علمی مرکز شیراز شناسی، صلاحیت علمی آنان تأیید شده است.

نیری افزود: علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های شیراز شناسی می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ با مراجعه به مرکز شیرازشناسی واقع در بوستان بعثت شیراز و یا با تماس به شماره ۳۶۴۸۹۳۳۹ در این دوره ثبت نام کنند.

دیدگاه