مشارکت 40 درصدی برای انتخاب رئیس علوم پزشکی شیراز

  • 05 آبان 1396 - 7:18
مشارکت 40 درصدی برای انتخاب رئیس علوم پزشکی شیراز

یک مقام وزارت بهداشت گفته که حدود ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظرسنجی انتخاب رئیس بعدی این دانشگاه شرکت کرده‌اند.

دکتر ابراهیم گلمکانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه ۴ آبان در گفت و گو با خبرگزاری «وب دا» افزوده: سه منتخب اعضای هیات علمی که حائز بالاترین آرا بوده‌اند، به کمیته انتصابات معرفی می‌شوند.

نام این سه تن اعلام نشده اما گمان می‌رود افرادی باشند که به محمدهادی ایمانیه رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نزدیک هستند.

آقای گلمکانی همچنین گفته «اتفاق مبارکی که از یک هفته پیش آغاز شده بود به سرانجام رسید و این هم اندیشی به خوبی انجام شد.»

این مقام وزارت بهداشت در حالی گفته که این نظرسنجی از یک هفته پیش آغاز شده که از زمان اعلام خبر نظرسنجی در شامگاه سه شنبه دوم آبان تا روز برگزاری آن در پنجشنبه ۴ آبان تنها دو روز گذشته بود.

این نظرسنجی پیش از برگزاری با انتقاد شماری از فعالان و همچنین نمایندگان شیراز در مجلس مواجه شده بود.

بهرام پارسایی و فرج اله رجبی دو نماینده شیراز پیش از برگزاری نظرسنجی در خصوص سلامت و روند آن ابراز تردید کرده بودند.

آقای پارسایی از «اجرای عجولانه انتخابات و اطلاع رسانی ضعیف آن و اعلام بالغ بر ۳۵۰ کاندیدا بدون اینکه ثبت نامی در کار باشد و کسی رسماً ثبت نام کرده باشد» به عنوان مشکلات نظرسنجی نام برده بود.

آقای رجبی نیز گفته بود: «ظن آن می‌رود که همه این اقدامات، وسیله‌ای باشد برای مشروعیت بخشیدن به تصمیمی که پیش از این گرفته شده است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون از اعلام رسمی آن ابا داشته است.»

در همین حال دکتر سیدبصیر هاشمی، استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نامه‌ای به سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت خواهان توقف نظرسنجی انتخاب رئیس بعدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده بود.

پیش از این نیز برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی گفته بودند که این نظرسنجی در واقع «تمسخر انتخابات و دموکراسی» است.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس وازرت بهداشت «دکتر ایمانیه اعلام کردند که استخاره کرده و برای ادامه حضور، “بد” آمده و خود نیز پیشنهاد کردند که فرد دیگری مسوولیت را بر عهده بگیرد.»

در حال حاضر محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

 

دیدگاه