به پرندگان غذا بدهید اما با احتیاط

  • 22 اسفند 1396 - 7:12
به پرندگان غذا بدهید اما با احتیاط

محققان به مردم توصیه می‌کنند که به پرندگان غذا بدهند اما توجه کنید و با احتیاط این کار را بکنند چون غذا دادن به پرندگان می‌تواند موجب شیوع برخی بیماری‌های واگیردار میان آنها بشود.

به گزارش بی بی سی، متخصصان موسسه باغ وحش لندن می‌گویند مردم باید به غذا دادن به پرنده ها ادامه بدهند اما باید متوجه خطرات این کار هم باشند.

اگر پرنده‌ای به نظر بیمار بیاید، غذا برای مدتی نباید در دسترس آن قرار بگیرد. پرنده‌هایی مانند فنچ و انواع کبوترها به عفونتهای انگلی حساس‌ترند.

با اینکه برخی بیماریهای مخصوص پرندگان کاهش پیدا کرده، برخی از انواع آن هم با در نظر گرفتن زیستگاه آنان شیوع بیشتری پیدا کرده است.

به هر حال اینکه پرندگان برای غذا خوردن دور منبع غذا جمع می‌شوند باعث می‌شود، بیماریهای واگیردار میانشان شیوع بیشتری پیدا کند و تعداد بیشتری از آنها آلوده شوند. به همین دلیل متخصصان می‌گویند هنگام غذا دادن به پرنده‌ها دقت کنید که اگر پرنده بیماری می بینید غذا دادن را برای مدتی متوقف کنید تا این پرنده‌ها برای پیدا کردن غذا اماکن پر پرنده را ترک کنند و موجب بیماری سایرین نشوند.

تشخیص بیماری پرندگان گاهی از روی ظاهر آنها ممکن است. مثلا تشخیص پرندگانی که کز می کنند یا غده های بزرگی در بدن دارند از سایرین به راحتی ممکن است.

در بریتانیا به مردم توصیه می شود که حواسشان باشد ظرفهای غذای پرندگان را به طور مرتب تمیز کنند، در غذا دادن اعتدال را رعایت کنند و اگر با پرنده های بیمار مواجه شدند به مراجع صاحب صلاحیت گزارش بدهند، با دامپزشکان مشورت کنند و غذا دادن به آنها را برای مدتی متوقف کنند.

همه اینها د رحالیست که غذا دادن به پرنده‌ها به ویژه در زمستان که آنها برای زنده ماندن به غذای زیادی نیاز دارند بسیار مهم است.

دیدگاه