تاریخ : چهارشنبه, ۲۲ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 10 April , 2024

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور اپل

  • 12 بهمن 1395 - 22:24
حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور اپل

گزارش‌ها حاکی است شرکت اپل شروع به حذف اپلیکیشن‌هایی کرده که در داخل ایران تولید می‌شود.

این در حالی است که اپل، ماه سپتامبر گذشته بالاخره اپ‌استور را به روی ایرانیان باز کرد و به نظر می‌رسید که به تدریج در حال کاهش دادن بعضی از محدودیت‌ها است.

طبق گزارش سایت تکراسا که اخبار استارت‌آپ‌ها و تکنولوژی در ایران را بازتاب می‌هد، چند روز پیش اپلیکیشن بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران، دیجی‌کالا، از اپ‌استور حذف شده ‌است.

اپ‌استور به صورت رسمی در ایران حضور ندارد و خیلی از شرکت‌ها برای ثبت اپلیکیشن‌هایشان خود را به عنوان شرکت‌هایی ثیت می‌کنند که خارج از ایران فعالیت دارند.

دیجی‌کالا از سیستم پرداخت شاپرک استفاده می‌کند که به طور کامل از سیستم جهانی جدا است و هیچ تراکنشی با آن ندارد. بنابراین به نظر می‌رسد فعالیتش منافاتی با شرایط و ضوابط اعلام شده اپل ندارد.

اپل درباره اقدامات اخیر خود توضیحی نداده است. اما به گفته تکراسا، شرکت‌هایی که در حال حاضر اقدام به آپلود اپلیکیشن‌هایشان می‌کنند، با پیامی مواجه می‌شوند که در بخشی از آن آمده “حضور اپ‌های تسهیل‌کننده امور مالی برای شرکت‌های داخل ایران ممکن است در تبعیت از قوانین مربوط به تحریم ایران نباشد” و به همین دلیل نمی‌تواند اپلیکیشن را قبول کند.

دیدگاه