علی مطهری خواهان شفاف‌سازی درباره «محدودیت‌های جدید» خاتمی شد

  • 29 مهر 1396 - 12:04

علی مطهری، نایب رئیس‌ مجلس خواهان شفاف‌سازی درباره «محدودیت‌های جدید» وضع شده علیه سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهوی سابق شده است.

به گزارش رسانه‌ها، چند روز پیش ماموران مانع خروج رئیس‌جمهوری سابق از منزل خود شدند. گفته شد آقای خاتمی قرار بوده با وزرای سابق خود در بنیاد باران دیدار کند اما ماموران مانع شدند.

حسین نجات، جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اخیرا گفت محدودیت‌های آقای خاتمی “همان‌هاست که سال ۸۹ تصویب شده و چیز جدیدی نیست.”

آقای مطهری در سایت شخصی‌ خود گفته است “خوب است متن مصوبه مورد نظر جناب آقای نجات به اطلاع عموم برسد.”

هنوز به طور دقیق مشخص نیست محدودیت‌های جدیدی علیه آقای خاتمی وضع شده‌ یا نه.

آقای مطهری گفته است چنین اقدام‌هایی خلاف قانون اساسی است و قوه قضائیه باید پس از مراحل قانونی در دادگاه، در این موارد تصمیم بگیرد.

نایب رئیس مجلس گفته است “نمی شود عده‌ای در پشت پرده تصمیماتی بگیرند و هرچند وقت یک بار از نزول آیه‌ای خبر بدهند و به هیچ کس هم پاسخگو نباشند، نه به مجلس و نه مستقیما به مردم.”

مهدی کروبی، میر حسین موسوی و زهرا رهنورد بیش از شش سال است که در حصر خانگی هستند و آقای خاتمی هم با محدودیت‌هایی برای دیدارهای عمومی مواجه بوده است.

آقای مطهری گفته است “عده‌ای ناشناخته مصلحت نظام را تشخیص می‌دهند و هرکس را که صلاح بدانند در حصر و محدودیت قرار می‌دهند و هر وقت هم صلاح بدانند، مثلاً نزدیک به موت او، وی را آزاد می‌کنند.”

علی مطهری تاکنون بارها خواهان رفع حصر خانگی این افراد شده است.

دیدگاه