مطهری: اتهام «ارتباط معترضان سال 88 با خارج از کشور» بی‌اساس است

  • 10 اسفند 1395 - 19:51
مطهری: اتهام «ارتباط معترضان سال 88 با خارج از کشور» بی‌اساس است

علی مطهری، نایب رئیس مجلس با فاش کردن طرح نافرجامش در انتخابات ۱۳۸۸ گفت که اتهام «ارتباط معترضان سال ۸۸ با خارج از کشور» بی‌اساس است.

مطهری امروز سه‌شنبه ۱۰ اسفند در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ به سایت جماران گفت که «آن زمان من طرحی درباره آن انتخابات داشتم و آن این بود که همه اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب روی آقای ولایتی توافق کنند، چون ادامه مدیریت آقای احمدی‌نژاد را به صلاح کشور نمی‌دانستم.»

او افزود که این طرح را با اصول‌گرایان و حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌ فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشته و همگی آن را پذیرفته بودند.

به گفته مطهری، خاتمی در خصوص این طرح گفته بود «اگر اصولگرایان در این راه استوار باشند نه من کاندیدا می‌شوم و نه آقای میرحسین موسوی».

او می‌گوید هاشمی هم گفته بود که «اگر آنها روی آقای ولایتی توافق داشته و محکم باشند، من کاری می‌کنم که نه آقای خاتمی بیاید و نه آقای موسوی.»

به گفته علی مطهری، «بعدا اصولگراها درباره این طرح سست شدند چون می‌گفتند ما احساس می‌کنیم که نظر رهبری به آقای احمدی‌نژاد است و به همین دلیل این طرح عملی نشد.»

نایب‌رئیس مجلس می‌گوید: «این مطلب را از آن جهت گفتم که معلوم شود این که می‌گویند حوادث سال ۸۸ طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و سران معترضان با خارج ارتباط داشتند، حرف بی‌پایه و اساسی است.»

نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ماه‌ها ایران را با درگیری‌های خیابانی مواجه کرد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی بر این باور بودند که این انتخابات سالم نبوده اما نهادهای حاکم این اتهام را رد می‌کنند.
به دنبال این حوادث «موسوی، کروبی و زهرا رهنورد» از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی قرار گرفتند. محافظه‌کاران آن‌ها را متهم به «ایجاد تنش در کشور و ارتباط با کشورهای خارجی» می‌کنند.

دیدگاه