دو تشکل زنان خطاب به استاندار فارس: زنان توانمند را به کار گیرید

  • 04 مهر 1396 - 11:35
دو تشکل زنان خطاب به استاندار فارس: زنان توانمند را به کار گیرید

«جمعیت زنان مسلمان نواندیش» و «مجمع زنان اصلاح‌طلب» دو تشکل مدافع حقوق زنان در بیانیه‌ای مشترک از اسماعیل تبادار، استاندار فارس خواستند که از ظرفیت زنان در مشاغل اجرایی استفاده کند.

در این بیانیه آمده: «تا زمانی که فرصت‌های برابر برای قرار گرفتن در پست‌های مدیریتی و اجرایی به زنان داده نشود، محرومیتی ناعادلانه بر زنان تحمیل شده است.»

امضاکنندگان این بیانیه از استاندار فارس خواسته‌اند تا ضمن به کارگیری «زنان توانمند» در پست‌های اجرایی و مشاورین جوان، از تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز بخواهد که استفاده از زنان توانمند استفاده کنند.

در استان فارس زنان انگشت‌شماری توانسته‌اند به مدیرکلی و پست‌های ارشد دولتی برسند.

«جمعیت زنان مسلمان نواندیش» و «مجمع زنان اصلاح‌طلب» ابراز امیدواری کرده‌اند که با «درایت» استاندار فارس در استفاده از «نیروهای متخصص و باتجربه و پاک‌دست»، باعث «تحولی بزرگ» در روند توسعه استان شود.

اسماعیل تبادار از ۲۵ شهریور امسال کار خود را به عنوان استاندار فارس آغاز کرده است.

پیش از این نیز شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس در بیانیه‌ای خطاب به استاندار فارس خواهان «حضور مؤثر زنان و جوانان در سطوح عالی مدیریتی» شده بود.

درخواست‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس از استاندار:

  • استفادۀ بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی، عمرانی، کشاورزی، بازرگانی و صنعتی و ارتقای تراز استان در شاخصه‌های توسعه متوازن و پایدار و رونق اقتصادی
  • ادامه یافتن فضای مناسب فعالیت‌های فرهنگی و افزایش تولیدات فرهنگی و هنری و ادبی و برپایی آیین‌ها و جشنواره‌ها
  • رفع موانع فعالیت آزادانه احزاب و استفاده از توان فکری، مشورتی، اجرایی و مدیریتی فعالان احزاب
  • حضور مؤثر زنان و جوانان در سطوح عالی مدیریتی

 

دیدگاه