تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

اخبار ضد و نقیض در خصوص ابلاغ حکم شهردار شیراز

  • 23 شهریور 1396 - 16:46
اخبار ضد و نقیض در خصوص ابلاغ حکم شهردار شیراز

عبدالحمید معافیان از سوی شورای شهر شیراز به عنوان شهردار معرفی شده اما در روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی در خصوص صدور حکم وی منتشر شده است.

شماری از کانال‌های خبری نزدیک به محافظه‌کاران روز ۲۰ شهریور گزارش دادند که ممکن است حکم آقای معافیان به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی، امضا نشود. یک روز پس از این، خبرگزاری مهر ۲۱ شهریور به نقل از «منابع آگاه» گزارش داد که حکم شهردار شیراز ابلاغ شده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر، علی ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز به رسانه‌ها گفت که حکم آقای معافیان ابلاغ نشده است.

با این حال این عضو شورای شهر شیراز روز چهارشنبه ۲۲ شهریور به خبرگزاری ایسنا گفت که حکم عبدالحمید معافیان به‌عنوان شهردار شیراز امضا و ابلاغ شده است.

امروز پنجشنبه ۲۳ شهریور نیز سیدعبدالرزاق موسوی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر شیراز صدور و ابلاغ حکم آقای معافیان را تکذیب کرده است.

در همین حال علی سعیدی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نیز امروز به خبرگزاری ایرنا گفته:‌ «در تماسی که با عبدالحمید معافیان شهردار منتخب شورای اسلامی شهر شیراز و اعضای این شورا داشتیم نیز مشخص شد که تاکنون حکم رسمی شهردار جدید به آنها نیز ابلاغ نشده است.»

عبدالحمید معافیان روز شنبه ۲۸ مرداد با رای هر ۱۳ عضو پنجمین دوره شورای شهر به عنوان شهردار شیراز انتخاب شده و پرونده برای صدور حکم به وزارت کشور ابلاغ شده است.

استعلام از وزارت اطلاعات یکی از مراحل صدور حکم مدیران است اما در سال‌های اخیر از سازمان اطلاعات سپاه نیز برای انتصاب مدیران استعلام می‌شود.

شواهد نشان می‌دهد محافظه‌کاران تلاش می‌کنند تا صدور حکم آقای معافیان به عنوان شهردار شیراز به بن‌بست کشیده شود.

شهرداری شیراز سال‌هاست که تحت نفوذ و مدیریت محافظه‌کاران است.

دیدگاه